پیکر پاک شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش 16 دیماه پس از تشییع تاریخی در تهران به قم منتقل شد و در حرم حضرت معصومه(س) طواف داده شد و پس از آن به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع شد و بعد از گذشت ساعتها، به دلیل ازدحام جمعیت و حرکت کند خودروی حامل شهدا، در نهایت حدود ساعت 21:30 به مسجد مقدس جمکران رسید و مردم عزادار منتظر، پیکر مطهر شهدا را در آغوش گرفتند.
کد خبر: ۸۱۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 07 January 2020

به گزارش تابناک قم، در این چند روزی که از شهادت سردار دلها گذشته، میلیونها ایرانی برای این پرکشیدنش و فراقش اشک ریختند. گویا هنوز باورمان نشده که سردار سلیمانی دیگر در میان ما نخواهد بود.

پیکر پاک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش پس از تشییع در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری و خیل گسترده و میلیونی مردم تهران برای وداع به قم منتقل شد.

پس از ورود پیکر پاک سردار شهید و همرزمان باوفایش به قم مسئولان و علما در مراسم استقبال از پیکر پاک شهید حضور یافتند و این پیکر پاک پس از ورود به قم به آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) منتقل شد.

پس از طواف پیکر پاک سردار در حرم مطهر(س) با توجه خیل عظیم حضور مردم و ازدحام در مسیر، پیکر پاک شهدا از قسمت شرقی آستانه و عبور از زیر پل 9 دی وارد بلوار پیامبر اعظم(ص) شد. برخی از مردم در حاشیه بلوار پیامبر اعظم به دلیل سرمای هوا در نقاطی آتش روشن کرده و در انتظار وداع‌اند. ضمن آن که ایستگاه‌های صلواتی از صبح در حال فعالیت‌اند و مردم هم به صورت خودجوش نذوراتی را در بین عزاداران توزیع می‌کنند.

پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار مراسم تشییع با حضور صدهاهزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور آغاز شد ولی با توجه به ترافیک وسیع جمیعتی به نظر می‌رسد فاصله 6 کیلومتری بلوار حرم- جمکران مراسم تشییع تا ساعت‌های طولانی ادامه داشته باشد.

جوانانی از 100 ملیت جهان در تشییع پیکر سردار سلیمانی

طلاب 100 کشور جهان با پرچم‎های خود در آیین تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی حاضر شدند.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید سردار سلیمانی با حضور خیل گسترده عزاداران و دلدادگان مکتب ثارالله در قم برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را قم رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

یکی از نکات جالب این مراسم حضور گسترده طلاب غیرایرانی و جوانانی از 100 ملیت جهان با 100 پرچم از کشورهای مستقل جهان است که در این مراسم شرکت کرده‎اند.

حضور مراجع و علما بر پیکر سردار مقاومت

مراجع و علمای برجسته حوزه های علمیه با حضور در حرم مطهر با پیکر پاک شهیدان مقاومت وداع کردند.

پس از ساعت‌ها انتظار مردم انقلابی و شهید پرور قم برای تشییع پیکر پاک شهدای مقاومت، بالگرد حامل پیکر سرداران شهید در میان استقبال مراجع و علما و مسئولان و اقشار مختلف به زمین نشست و پیکر مطهر شهدا با ذکر یا حسین روی دوش تشییع کنندگان قرار گرفت تا به سمت حرم مطهر حضرت معصومه منتقل شده و پس از طواف حرم به سمت بلوار حرم تا جمکران منتقل شد.

در مراسم وداع با سرداران شهید علما و بزرگان حوزه از جمله آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیات محمدجواد فاضل لنکرانی، گرامی، مقتدایی، امینی و سیفی مازندرانی در حرم حضرت معصومه(س) حضور پیدا کردند.

آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری نیز در حرم مطهر حاضر شدند تا آخرین وداع خود را با سردار شهید انجام دهند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی و جمعی دیگر از مراجع تقلید و علمای دینی برای استقبال از پیکر شهیدان مقاومت به ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافتند.

مردم قم با سردادن شعارهایی همچون "سردار دلها آمد"، "ما حسینی هستیم انتقام می‌گیریم"، "یا حسین شهید علمدار سالار رسید"، "یاور رهبر آمد"، " مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شهید کربلا رسید"، "لبیک یا زینب لبیک یا زهرا"، "سردار وطن، سرور و سالار خوش آمد" سردار شهید سلیمانی را بدرقه می‌کردند.

مردم قم با در دست داشتن پلاکادرهایی که هم‌چون "آمریکا تو شروع کردی ولی ما تمومش می کنیم"،"فقط انتقام سخت"، "ترامپ منتظر باش"، "نه سازش نه تسلیم منتقم تو هستیم"،"حرف قم یک کلام سخت‌ترین انتقام" در مراسم تشییع شهدای مقاومت حضور پیدا کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار