ایجاد سروصداهای سیاسی به نفع کشور نیست و باید جریان های سیاسی و نخبگان برای حل مشکلات کشور وحدت داشته باشند. باید فضای کشور به سمت تولید حرکت کرده و صادرکنندگان به مؤلفه‌های استاندارد توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۱۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱ 03 January 2020

به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در مراسم تجلیل از واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد استان قم که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت رعایت مؤلفه‌های استاندارد در رشد اقتصادی اظهار داشت: تولید کالایی که اعتماد مصرف‌کننده را جلب کند می‌تواند به صادرات نیز کمک کرده و زیربنای رشد اقتصادی به‌حساب می‌آید.

وی قوانین کشور‌های مختلف را برای اجازه واردات کالا به کشور خود را موردبررسی قرارداد و افزود: در کشور ما نیز مجلس شورای اسلامی مؤلفه‌های استاندارد را مشخص کرده و سازمان استاندارد نیز در این راستا کمک‌کننده و هماهنگ‌کننده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی شرایط تحمیل‌شده به کشور را یادآور شد و گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه از سوی غربی‌ها باید به دنبال راهکار‌هایی عملی و مختلف برای حل این مشکلات در کشور باشیم.

وی با بیان حل مشکلات کشور از راه دیپلماسی تصریح کرد: شرایط کنونی کشور را باید از راه‌های دیگر نیز ساماندهی کرده و تنها به یک‌راه اکتفا نکنیم تا بتوانیم رکود اقتصادی و آشفتگی ایجادشده به علت تحریم‌ها را برطرف کنیم.

لاریجانی فضای عمومی کشور را از مباحث اقتصادی خالی توصیف کرد و گفت: باید مردم را به سمت تولید و اشتغال حرکت داده و این فضای سیاسی و جنگ حاکم بر کشور را کمرنگ کرده تا هدف دشمن که لطمه به تولید است را خنثی کنیم.

وی رسانه‌ها را به تغییر نگرش مردم از مسائل سیاسی به اقتصادی دعوت و خاطرنشان کرد: منافع ملی و امنیت ملی در رفع موانع تولید بوده و باید مشکلات تولیدکنندگان در اسرع وقت حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اختیارات استاندار‌ها برای رفع موانع تولید اشاره و تأکید کرد: درزمانی که دشمن با توئیت قصد بر هم زدن فضای داخلی کشور را دارد باید به سمت وفاق ملی حرکت کرده و از سایش سیاسی جلوگیری شود.

وی ایجاد سروصدای سیاسی را به نفع مردم ایران ندانست و گفت: باید جریان‌های سیاسی و نخبگان در کنار هم قرارگرفته تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کرده و نباید با رفتار‌های خود مشکلات جدیدی را ایجاد کنیم.

لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر زمینه صادرات در کشور فراهم‌شده و کمیسیون تلفیق مجلس با ارائه مشوق‌های صادراتی از صادرکنندگان حمایت کرده و صادرکنندگان نیز به مؤلفه‌های استاندارد توجه ویژه داشته باشند.

وی رعایت مؤلفه‌های استاندارد را در حوزه کشاورزی موردتوجه قرارداد و گفت: در این حوزه باید دقت بیشتری شده و با رعایت این مؤلفه‌ها یکی از کشوری که واردات محصولات ما را متوقف کرده بود ۲۵۰ میلیارد دلار واردات از ایران داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان استاندارد باید برای محصولات خانگی نیز ارم استاندارد ویژه‌ای طراحی کرده تا کسب‌وکار‌های خانگی نیز به رونق و درآمد بهتر دست یابند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار