معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از میان پرونده‌های پژوهشی ارسال‌شده به این معاونت، درمجموع 20 پرونده به‌عنوان پرونده برتر و دارای امتیاز بالاتر انتخاب شد که این موضوع نسبت به سال گذشته رشد دو برابری شده است.
کد خبر: ۸۰۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 15 December 2019

به گزارش تابناک قم، احسان شریفی پور ضمن گرامیداشت هفته پژوهش به همه تلاشگران این عرصه اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد پژوهش، فرآیندهای پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی قم، از ابتدای مهرماه 1398 کلید خورد و فراخوانی در قالب اتوماسیون، پیامک و اطلاع‌رسانی در سایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در جهت فراخوان کلیه پژوهشگران دانشگاه صورت گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در این فراخوان از همه پژوهشگران خواسته شد که سوابق پژوهشی خود را طبق پروتکلی که در معاونت با همکاری استانداری تهیه‌شده بفرستند.

وی ادامه داد: این فراخوان به کلیه دانشکده‌ها، مراکز آموزشی درمانی و کمیته تحقیقات دانشجویی ارسال شد و طبق پیگیری‌های مکرر خواسته شد که افراد پژوهشگر را در قالب سه گروه هیئت‌علمی، محققین غیر هیئت‌علمی و محققان دانشجویی به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال کنند.

شریفی پور با اشاره به استقبال پرشور پژوهشگران از این فراخوان گفت: از میان پرونده‌های پژوهشی ارسال‌شده، درمجموع 20 پرونده به‌عنوان پرونده برتر و دارای امتیاز بالاتر انتخاب شد که این موضوع نسبت به سال گذشته رشد دو برابری شده است.

وی بیان کرد: فرآیند امتیازدهی هم بر اساس شیوه‌نامه امتیازدهی به پژوهشگران که از طرف استانداری تعیین‌شده بود انجام شد، همچنین در سال جاری امتیاز نفر برگزیده نسبت به سال گذشته 160 درصد رشد داشته است.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش پژوهشگر کارمندی، امتیاز نفر برتر در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

شریفی پور با تأکید بر اینکه برنامه‌های متنوعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم برای هفته پژوهش برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزش و پژوهش و برگزاری جشنواره‌های پژوهشی به‌صورت متنوع در سطح دانشگاه برنامه‌ریزی‌شده که در هفته پژوهش اجرا خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین مقرر شد همایش یک‌روزه تدوین سیاست‌های پژوهشی سال آتی و بسته حمایت از طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و فناورانه در هفته پژوهش برگزار شود.

وی ابراز کرد: به‌منظور ایجاد روحیه نشاط و انگیزه در میان پژوهشگران جوان مقرر شد تقدیر جداگانه‌ای از پژوهشگران جوان برتر دانشگاه در سطوح مختلف کارمندان، اساتید و دانشجویان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف این مجموعه فعالیت‌ها، گسترش روحیه پژوهش و تلاش در جهت ایجاد انگیزش برای انجام پژوهش‌های فاخر که رفع کننده مشکلات استان و کشور باشند و رونق تولیدات علمی و تولید محصولات علمی را به دنبال داشته باشند، است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی این معاونت در زمینهٔ ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: در روند جدید معاونت، اولویت ویژه‌ای به بخش صنعت اختصاص داده‌شده است، به‌طوری‌که در همین مدت کوتاه دو قرارداد با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و کارخانه سیمان استان با واحد فناوری این معاونت اخذ شد.

شریفی پور اضافه کرد: همچنین مقرر شد «پردیس سلامت» با هماهنگی پارک علم و فناوری استان هر چه سریع‌تر در محل پارک علم و فناوری را ه اندازی شود تا شکل دانش‌بنیان علوم پزشکی که از طریق مرکز رشد این معاونت به تولید محصول رسیده است موردحمایت واقعی و جدی قرار گیرند و روند تولید ثروت با شتاب بیشتری تسهیل شود.

وی تأکید کرد: هدف‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی این بوده طرح‌هایی که منجر به ارتقای فرایندها، رفع معضلات جاری و ایجاد تولیدات ارزشمند باشند موردحمایت بیشتر قرار گیرند و برای پژوهشگران این عرصه تسهیلات بیشتری فراهم شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: اگر گام سوم که راه‌اندازی پردیس سلامت است را هر چه سریع‌تر برداریم موفق شده‌ایم یک گام عملی در جهت رونق تولید با تکنولوژی بومی و ملی قدم برداریم.

شریفی پور با اشاره به گران و وارداتی بودن تکنولوژی پزشکی تصریح کرد: اگر بتوانیم این تکنولوژی‌ها را خودمان تولید کنیم قطعاً صرفه‌جویی‌های اقتصادی فراوانی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: گام عملی این است که فعلاً از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده کنیم تا بتوانیم مجموعه مستقل در این پارک تحت عنوان «پردیس سلامت» که مختص شرکت‌های رشد یافته و فناور است را در عرصه تولید محصولات علوم پزشکی در آنجا مستقر کنیم تا با حمایت و برنامه‌ریزی مناسب محصولات خودشان را تولید کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار