یکی از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم و معارف قرآنی گفت: هزینه‌های پژوهش، توانایی پژوهشگران را برای ماندن در عرصه‌های علمی و پژوهشی می‌گیرد و هیچ حمایتی در تامین هزینه‌های پژوهش انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۸۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 11 December 2019

به گزارش تابناک قم، مرتضی سازجینی، ضمن معرفی خود درخصوص فعالیت‌های پژوهشی خود اظهار داشت: این جانب دانشجوی دکتری تفسیری هستم و پژوهش‌های متعددی در حوزه تفسیر علوم قرآنی داشته‌ام.

این یک پژوهشگر قرآنی از دانشگاه علوم و معارف قرآنی افزود: بیشتر این پژوهش‌ها در مجلات قرآنی معتبر چه در وزارت علوم و حوزه منتشر شده همکاری‌های پژوهشی نیز با دانشگاه و حوزه دارم و مقالات برتر بنده در مجله‌های تخصصی چاپ شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز در مقطع دکتری به عنوان دانشجوی برتر پژوهشی انتخاب شدم و در رشته تفسیر،پژوهش‌های متعدد راهبردی داشته‌ام.

سازجینی در مورد رسالت دانشگاه در کاربردی سازی پژوهش‌ها بیان کرد: مباحث سنتی قرآنی برای تجوید، تفسیر، قرائت و علوم قرآن باید امروزی و متناسب با نیازهای روز و کاربردی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه رشته‌های قرآنی تفسیری نوینی تشکیل شده و مجلات متنوعی وجود دارد که به موضوعات روز قرآنی می‌پردازد و دانشگاه‌ها می‌توانند در این حوزه بر روی پژوهش‌های راهبردی و کاربردی سرمایه‌گذاری کنند.

این پژوهشگر قرآنی گفت: باید در عرصه پژوهش و تولید علم به سمت مباحث علوم انسانی و اسلامی پیش برویم،بیشتر مشکلات در جامعه این است که متکی به علوم انسانی غربی هستیم.

وی بیان کرد: رسالت رشته‌های الاهیات باید این باشد که به سمت مباحث علوم انسانی و اسلامی برود،این مباحث مبتنی بر قرآن است و می‌توان در حوزه علوم انسانی و اسلامی،قرآن بنیان باشیم.

سازجینی افزود: این بدان معنی است که مبادی علوم اسلامی و انسانی از بحث های سنتی به سمت مباحث علوم انسانی متمایز شوند.

وی تصریح کرد: خلاء‌هایی در حمایت از پژوهشگر وجود دارد، یکی از دغدغه‌ها این است هزینه‌های پژوهش،توانایی پژوهشگران را برای ماندن در عرصه‌های علمی و پژوهشی می‌گیرد و هیچ حمایتی در تامین هزینه‌های پژوهش انجام نمی‌شود.

این پژوهشگر درباره یگر دغدغه‌ها گفت: به نظر می رسد مجلاتی که برای انتشار مقالات فعال هستند به شدت کندبوده و زمان زیادی را برای خواندن مقاله دانشجویی صرف می‌کنند که گاهی تا یک سال زمان می‌برد.
وی بیان کرد:تسریع در روند بررسی‌ها اهمیت زیادی دارد و می‌تواند راندمان کار در انجام پژوهش‌های راهبردی را افزایش دهد.

سازجینی خاطرنشان کرد: در گذشته بعضا مجلات و یا برخی از همایش ها،مبلغی را به عنوان حق الزحمه به پژوهشگر می‌دادند اما امروز این موضوع برعکس شده است و برای چاپ مقالات، هزینه‌ای از پژوهشگر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: پژوهشگران با سختی‌های زیادی در عرصه پژوهش مواجه هستند و باید فکری برای انجام پژوهش‌ها از سوی نخبگان و فعالان عرصه پژوهش شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار