برای نخستین بار در کشور
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم از ارائه نخستین رشته‌های مدیریت گردشگری و تاکسیرانی کشور در این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۹ 04 December 2019

به گزارش تابناک قم، مصطفی ملایی در نشست خبری که در دفتر استانی خبرگزاری فارس برگزار شد، جوان و دانشگاهیان را دو سرمایه اجتماعی کشور دانست و اظهار داشت: جامعه، سازمان‌ها و مدیران بایستی به این دو قشر اعتماد و به آنان اعتبار ببخشند، چراکه با آنان با توان و انرژی همیشگی سبب عزت اجتماعی می‌شوند.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه علمی کاربردی در نسل سوم دانشجویان پس از انقلاب در زمینه کارآموزی و حرفه‌آموزی تصریح کرد: سند راهبردی مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری قم در مهرماه 96 تدوین‌شده است که بر اساس نیازهای شهر و شهرداری در چشم‌انداز 1414 برای مهارت‌آموزی بهتر در مسیر کارآمدی، خبرگی، هویت بخشی ترسیم‌شده است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با بیان اینکه دوره‌های کوتاه‌مدت برای توانمندسازی نیروهای انسانی برگزار شده است خاطرنشان کرد: در سال 96 تعداد دانشجویان این مرکز 207 نفر بوده که برای ترم مهر این تعداد به 1030 دانشجو رسیده است که در دو سال حدود 5 برابر شده است.

وی با تأکید بر راه‌اندازی دفتر کارآفرینی در این مرکز ابراز کرد: نخستین رشته گردشگری کشور در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم آغاز شد که دانشجویان این رشته بهمن‌ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در این زمینه هفت کارگاه گردشگری در قم برگزار کرده است.

ملایی با تأکید بر برگزاری نخستین دوره طرح کسب‌وکار نویسی گردشگری در این مرکز اضافه کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم در گذشته بدهکاری‌های فراوانی داشته که در حال حاضر بدهی‌ها تسویه شده و اقتصاد مجموعه در شرایط خوبی است.

وی در تشریح برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد: تقویت انجمن‌ها، رشد کیفی مرکز، اقدامات در زمینه رفاه و نشاط دانشجویان و کارمندان، برگزاری برنامه‌های مناسبتی، برپایی روزانه نماز جماعت، دیدار با شخصیت‌های مذهبی و دینی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هیئات مذهبی و ازدواج دانشجویی از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با اشاره به تغییر رویکرد مرکز از رشته‌های عمرانی به رشته‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور رشته تاکسیرانی به‌منظور آشنایی بیشتر رانندگان تاکسی و آموزش قم شناسی و آموزش سه زبان عربی، انگلیسی و ترکی با حمایت شورای شهر، شهرداری و سازمان تاکسیرانی در این مرکز آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه رشته مدیریت شهروندی در این دانشگاه برگزار شده است، ابراز کرد: برای نخستین بار در استان 100 نفر در رشته مدیریت فرهنگ شهروندی از مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

ملایی با اشاره به فراهم شدن حضور برخی رشته‌ها در این مرکز برای ترم آینده تحصیلی عنوان کرد: رشته‌های هتل داری، مدیریت هتل داری، کاردانی آشپزی، کارشناسی مدیریت گردشگری برای ترم آینده دانشجو می‌پذیرد.

قائم‌مقام مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم نیز در این جلسه با تأکید بر حرکت این مرکز بر اساس سند راهبردی اظهار داشت: در دی‌ماه با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دوره استارت آپ‌های حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

سید رسول موسوی نژادیان با اشاره به تدوین دو پژوهش درباره ظرفیت‌های گردشگری استان قم در این مرکز اضافه کرد: تدوین ظرفیت‌های گردشگری شهر قم تا پایان سال و تدوین ظرفیت‌های گردشگری روستایی قم با رویکرد کارآفرینی تا اردیبهشت سال آینده توسط مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار