شهردار قم بابیان اینکه خیابان‌های این شهر دچار اشکال هندسی است گفت: نباید نظم و انضباط شهری را برای ارائه خدمات به گردشگران بر هم زد.
کد خبر: ۸۰۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰ 03 December 2019

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در یک‌صد و بیست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر به ازای زمان توقف افزود: نظم و انضباط شهری برای کسانی که در شهر زندگی می‌کنند و هم برای کسانی که وارد شهر می‌شوند مهم است.

وی گفت: اگر هتل داران در صدد ایجاد تسهیلات برای مسافران خود هستند باید آن‌ها این تسهیلات را فراهم کنند و نباید برای ارائه تسهیلات به توریست‌ها نظم و انضباط شهری را به هم زد.

شهردار قم با اعلام مخالفت برای تصویب لایحه نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر گفت: نظم و انضباط شهری برای تمام وسایل نقلیه شخصی و عمومی در داخل شهر است و باید همه از این قوانین پیروی کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اخذ مجوز پرداخت مابه‌التفاوت اثرات ناشی از افزایش قیمت بنزین بر اساس کیلومتر پیمایش به رانندگان استیجاری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه گفت: اصلاح نرخ بنزین مشکل‌هایی برای رانندگان قم ایجاد کرده و با توجه به اینکه بنا نیست نرخ این تاکسی‌ها افزایش یابد، تاثیر این افزایش قیمت بر انواع خودروها در حال استخراج است.

علیرضا ذاکریان ادامه داد: برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیلی به رانندگان استیجاری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه با تعیین دقیق اثرات ناشی از افزایش نرخ بنزین، جبران مابه‌التفاوت این قیمت در دستور کار است.

علیرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به لایحه نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر به ازای زمان توقف، با انتقاد از مخالفت شهردار با این لایحه گفت: این لایحه از طرف شهرداری به شورا ارسال و بیش از یک ساعت و نیم موردبررسی کارشناسی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: بررسی این لایحه با اصرار شهرداری بوده است که بخشی از زمان کمیسیون تخصصی و صحن علنی شورا به برسی آن اختصاص‌یافته که اعلام مخالفت شهردار با این لایحه باوجود اصرار شهرداری برای بررسی مجدد این طرح جای تعجب دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار