پایان ناکامی‌های امیر کاراته ایران
ستاره کاراته استان قم بعد از یک سال و نیم ناکامی در میادین مختلف برون‌مرزی در شهر مادرید اسپانیا با کسب مدال طلای آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان 2019 بار دیگر درخشید.
کد خبر: ۸۰۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 02 December 2019

به گزارش تابناک قم، امیر مهدیزاده قهرمان پر آوازه کاراته قم در سال ۲۰۱۹ با تغییر وزن خود از ۶۰- به ۶۷- وارد یک چالش جدی شد؛ مهدیزاده که سال ۲۰۱۸ را با مدال برنز مسابقات کاراته وان چین در وزن ۶۰- به پایان رسانده بود تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۹ در وزن ۶۷- مسابقات شرکت کند اما این تغییر وزن برای امیر مهدیزاده شروع ناکامی‌های تلخ بود، مهدی‌زاده در ابتدای سال ۲۰۱۹ به دلیل تغییر وزن موفق به حضور در مسابقات کاراته وان پاریس نشد و در مسابقات سری آ اتریش که سطح پایین تری نسبت به کاراته وان دارد شرکت کرد اما در این مسابقات هم موفق به کسب مدال نشد.

قهرمان کاراته جهان در ادامه ناکامی های خود در مرحله سوم مسابقات کاراته وان مراکش در همان دور اول با شکست برابر حریف خود حذف شد، امیر همچنین از مسابقات کاراته وان چین، سری آ استانبول، کاراته وان ژاپن، سری آ شیلی و کاراته وان روسیه با دست خالی برگشت.

امیر مهدیزاده با این وجود در مسیر قهرمانی گام‌های خود را محکم و استوار بر می‌داشت و هیچ یک از این ناکامی ها جلودار این قهرمان نامی کشورمان نبود تا این که در پایان سال ۲۰۱۹ امیر مهدیزاده از آخرین شانس خود برای کسب مدال در این سال استفاده کرد و طلای مسابقات کاراته وان مادرید را کسب کرد.

قهرمان قمی کاراته با عبور از سد حریفانی همچون کامیلو از شیلی، عامریونساز بلژیکی، داکاستا از کشور فرانسه و فوناهاشی و شنیوها هر دو از ژاپن به فینال مسابقات کاراته وان مادرید رسید.

امیر مهدیزاده در فینال وزن ۶۷- لیگ جهانی کاراته وان مادرید باید با عبدالرحیم اوزر عمر از کشور ترکیه مبارزه می کرد، این آخرین شانس امکیر در سال ۲۰۱۹ برای کسب طلای جهانی بود و مهدیزاده این فرصت را غنیمت شمرد و اولین مدال جهانی خود در وزن ۶۷- کیلو گرم را کسب کرد.

مهدیزاده با کسب این مدال طلا در آستانه سال ۲۰۲۰ میلادی به ناکامی های خود پایان داد تا در فاصله ۹ ماه مانده تا المپیک توکیو بهترین شرایط ممکن را داشته باشد.

و در نهایت موفق شد این چالش را با طلای مادرید پشت سر بگذارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار