عضو جامعه مدرسین:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آثار و برکات تبعیت از ولایت‌فقیه گفت:اختلاس و حقوق‌های نجومی به خاطر بی‌توجهی به احکام اسلام است و اگر به احکام اسلام توجه شود و در مسیر ولایت‌فقیه گام برداریم موفق شده و به پیروزی می‌رسیم.
کد خبر: ۸۰۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵ 01 December 2019

به گزارش تابناک قم،آیت‌الله محسن فقیهی در نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد،اظهار داشت:تربیت در دین اسلام دارای ارزش و اهمیت زیادی است و تأکید شده است که مردم باید تربیت صحیح پیدا کنند.

وی افزود:مقام معظم رهبری در منویات خود بر اهمیت تربیت تأکید کردند، موضوع عدالت همواره موردتوجه است و در دستورات اسلام آمده که باید مردم را راهنمایی کرد و مردم اقامه عدل کرده و حرکت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری تأکیددارند که حکومت باید مردمی باشد به خاطر جایگاه و اهمیت مردم در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اینکه کسی بگوید من می‌خواهم عدالت را اجرا کنم ولی باده نفر و صد نفر این اقدام عملی نمی‌شود و مردم باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که خودشان عدالت را اجرا کنند، کسی که می‌خواهد عدالت را اجرا کند باید احکام اسلامی را به‌خوبی فراگرفته باشد.

آیت‌الله فقیهی تصریح کرد: ولایت‌فقیه را همه عقلای عالم قبول دارند، کسی که بهترین و عالم‌ترین فرد به قانون اساسی کشور است و جزئیات به قانون را کاملاً بلد باشد عالم‌ترین فرد است و باید اداره جامعه را به عهده بگیرد.

مقام معظم رهبری اعلم و عالم‌ترین فرد به قانون اساسی کشور است

وی افزود: کسی باید مربی جامعه باشد که عالم‌ترین فرد به قانون اساسی باشد و مقام معظم رهبری اعلم و عالم به قانون اساسی است و شخصیت بزرگواری است که با علم و اجتهاد قانون اساسی را می‌فهمد و می‌شناسد و به آن عمل می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارزش و اهمیت جایگاه ولایت‌فقیه گفت: اعتقادداریم ولایت‌فقیه مربی جامعه است و سبب می‌شود جامعه بصیرت پیداکرده و جامعه را به سمتی می‌برد که مردم در راستای عدالت گام برمی‌دارند.

آیت‌الله فقیهی بابیان اینکه ولایت‌فقیه بالاترین مربی جامعه ما است،تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی به موضوع تربیت و بصیرت اشاره و تأکید شده و مکرراً بصیرت و تربیت را موردتوجه قراردادند.

وی ادامه داد:بر اساس نظام اسلامی باید پیرو ولایت‌فقیه باشیم چون مردم آگاهی کامل به احکام ندارند ولذا ولایت‌فقیه است که بهترین آگاهی را به احکام دارد و در ابعاد فرهنگی،اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فرمان می‌دهد و ما برای حفظ نظام باید آن فرمان را موردتوجه قرار داده و بپذیریم.

ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری مرجع اعلای جامعه هستند

استاد حوزه علمیه بیان کرد:ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری مرجع اعلای ما هستند وباید در ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از ایشان پیروی کنیم چون اعلم و برتر از شخصیت‌هایی هستند که می‌شناسیم.

مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر دوری از احکام اسلام است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر دوری از احکام اسلام است،ادامه داد:هر جا به احکام اسلام توجه شده است موفق بودیم، مقام معظم رهبری با آگاهی کامل فرمایشات خود را می‌فرمایند و مردم باید از ایشان پیروی کنند وبه آن عمل کرده تا تضاد و مشکلی ایجاد نشود.

اختلاس و حقوق‌های نجومی به خاطر بی‌توجهی به احکام اسلام است

آیت‌الله فقیهی با اشاره به آثار و برکات تبعیت از ولایت‌فقیه تصریح کرد:اختلاس و حقوق‌های نجومی به خاطر بی‌توجهی به احکام اسلام است و اگر به احکام اسلام توجه شود و در مسیر ولایت‌فقیه گام برداریم موفق شده و به پیروزی می‌رسیم.

وی گفت:هیچ موضوعی وجود ندارد که اسلام پاسخگوی آن نباشد و اگر به احکام اسلام به‌درستی توجه شود همه موفقیت‌ها برای ما حاصل می‌شود و هر جا از اسلام دور بودیم مشکلات ایجادشده است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه رشوه و دروغ برخلاف اسلام است،ادامه داد:در دین اسلام کوچک‌ترین نقطه‌ضعف وجود ندارد و همه باید به‌صورت دقیق به احکام اسلام توجه کنیم، نکته‌ای که وجود دارد این است که به‌صورت کامل به احکام اسلام توجه شود و این‌گونه نباشد که به برخی از احکام توجه شود و برخی دیگر بی‌توجه باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:اگر جلوی اختلاس گرفته شود باید دست دزد قطع شود ولی اگر خاوری‌ها و دزدها در این کشور فرار می‌کنند نباید دست دزد را قطع کرد و باید احکام اسلام در همه موارد به‌خوبی رعایت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار