عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اخلاق و معنویت از نگاه مقام معظم رهبری نقش حیاتی دارد،گفت: از نگاه رهبری "عدم اخلاق" سبب جهالت، دنیاطلبی، حسادت، بخل و سوظن می‌شود و در نهایت به سقوط کشور و جامعه می‌رسد.
کد خبر: ۸۰۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ 01 December 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله هاشم نیازی در نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد،اظهار داشت:ازنظر مقام معظم رهبری تمدن اسلامی به چهار دسته دین، اخلاق، عقلانیت و علم است.

وی بابیان اینکه رکن دوم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موضوع عقلانیت است،افزود: نخستین کار رسول خدا تفکر در جامعه است و در نگاه مقام معظم رهبری عقل سبب شکل‌گیری مدینه فاضله و تمدن بزرگ اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شیوه نادرست تربیت غرب ادامه داد:در تمدن غرب مشاهده می‌کنیم علی‌رغم همه پیشرفت‌ها به‌جایی رسیده است که اراذل را تربیت‌کرده و به جان ملت‌ها می‌اندازد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد:رکن چهارم گام دوم انقلاب اسلامی اخلاق است، از برجسته‌ترین جایگاه ارکان تمدن سازی است و به تعبیر مقام معظم رهبری اخلاق و معنویت همانند هوا است و به همان مقدار که به هوا نیاز داریم به اخلاق و معنویت نیازمندیم و اگر هوا نباشد نمی‌توانیم به زندگی خویش ادامه دهیم.

آیت الله نیازی با تأکید بر اینکه اخلاق و معنویت از نگاه مقام معظم رهبری نقش حیاتی دارد،گفت: از نگاه رهبری "عدم اخلاق" سبب جهالت، دنیاطلبی، حسادت، بخل و سوظن می‌شود و درنهایت به سقوط کشور و جامعه می‌رسد.

وی ادامه داد:برای تحقق تمدن سازی 5 گام داریم که دوم گام آن یعنی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی محقق شده است، هر قانونی غیر قانون اساسی اگر با قوانین اسلامی نسازد به‌وسیله اصل 4 قانون اساسی مقید می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علم در صورتی می‌ تواند تمدن ساز باشد که با معنویت گره بخورد و الا خسارت غیر قابل جبرانی است،الان در تمدن غرب می‌ بینیم با همه پیشرفت ها در حال افول بوده و به یک توحشی برای تربیت اراذل و اشرار تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد:مقام معظم رهبری تأکید کردند که باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مورد تأکید قرار داده و به‌عنوان اسناد بالادستی مورد تأکید باشد و اگر به آن بی‌توجهی شود دچار مشکلاتی می‌شویم و درزمینهٔ فرهنگ و اقتصاد حرف‌های متناقض می‌شود.

آیت الله نیازی خاطرنشان کرد:اگر ما بتوانیم الگویی درست به دنیا ارائه دهیم که این خود تمدن سازی می‌شود و مقدمه ظهور امام زمان (عج)است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار