مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: برگزاری المپیاد ورزشی «فرزندان انقلاب» که در ۴ رشته برنامه‌ریزی‌ شده و ثبت‌نام‌های لازم انجام‌ شده از جمله برنامه‌های روز قم است.
کد خبر: ۸۰۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۴ 29 November 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در ساختمان اداری آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: پیرو مصوبه سال پیش شورای فرهنگ عمومی مبنی بر نام‌گذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم تحت عنوان «روز قم» برنامه‌های متنوعی از سوی شهرداری برای این روز در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به تشکیل 4 کمیته به‌منظور برنامه‌ریزی برای این روز در شهرداری قم گفت: تشکیل ستاد روز قم و دیدار با حضرات آیات عظام جوادی آملی، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی از جمله اقداماتی بود که به‌منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر روز قم انجام شد.

مقیمی با اشاره به حرکت کاروان نمادین حضرت معصومه(س) در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم گفت: در این روز این کاروان به‌صورت نمادین از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر حرکت کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برای این روز عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب دانش‌آموزان با همکاری اداره کل آموزش‌ و پرورش، آذین‌بندی شهر، نصب تبلیغات شهری، مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه‌های قطار و ورودی‌های شهر و راه‌اندازی کاروان شادی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌ها برای این روز بودند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: اجرای سرود خیابانی، طراحی، سروده و خواندن سرود ویژه قم و همایش ورزشی فرزندان انقلاب که در 4 رشته برنامه‌ریزی و ثبت‌نام‌های لازم انجام‌شده از دیگر برنامه‌های این روز هستند.

وی با اشاره به اینکه امید است با این نام‌گذاری ظرفیت‌های ملی قم را به دیگر استان‌ها معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: روز قم فرصت مهمی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف شهر قم و همچنین ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار