مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سالانه به صورت متوسط ۱۰ هزار عنوان کتاب در این استان مجوز چاپ دریافت و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 25 November 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی درهشتمین جشنواره صنعت چاپ قم درتالار مرکزی شهر بیان کرد: بیش از ۳ هزار تن در قم در زمینه چاپ فعالیت می‌کنند، و سالانه شاهد بیش از ۱۰ میلیون تیراژ کتاب دراین استان هستیم.

وی ظرفیت قم در چاپ کتاب‌های مذهبی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از کتب مذهبی دراستان قم چاپ می‌شود.

وی گفت: بیش از ۲۷۰ دستگاه با ظرفیت یکهزار ورق در صنعت چاپ فعال است که نشان از توان بالای قم در این عرصه می‌باشد.

کاشانی تصریح کرد: صنعت چاپ قم ظرفیت بزرگی برای حرکت در مسیر ترقی و پیشرفت‌های مورد انتظار را دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که از این صنعت درقم حمایت لازم صورت گیرد، آورده و ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان به بار خواهد آورد.

وی بیان کرد: قم جایگاه ویژه‌ای در صنعت چاپ دارد اما استان‌های دیگر برای گرفتن جایگاه قم تلاش‌های مجدانه‌ای آغاز کرده‌اند.

حسینی گفت:‌ این استان درحمایت از صنعت چاپ، همچنان در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تثبیت جایگاه قم درصنعت چاپ باید حمایت‌های بیشتری از این صنعت صورت گیرد.

حسینی کاشانی عنوان کرد: در مسیر حمایت از بخش چاپ بخشی از اراضی صنعتی استان دراختیار اتحادیه چاپخانه داران قم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: برای تبدیل قزوین به پایتخت خوشنویسی ایران، مسئولان این استان تلاش و پیگیری های مستمری به خرج داده و در نهایت موفق شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: تبدیل شدن قزوین به پایتخت خوشنویسی، ارزش افزوده و آورده قابل توجهی برای این استان به بار آورده در حالی که تعداد خوشنویسان برجسته بخش ثلث قمی دراین عرصه بیشتر از قزوین است.

وی اضافه کرد: تثبیت جایگاه قم در هنر خوشنویسی در بخش ثلث و نستعلیق به صورت جدی دردستورالعمل‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌است.

همچنین درپایان این آیین از برگزیدگان هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان قم در حوزه بسته بندی، پوستر و منشورات و کارتن سازی و نوآوری با اهدای لوحی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار