یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه آزادی رسانه‌ها به نفع جامعه است گفت: باید این آزادی با حفظ تعهدات اخلاقی و حرفه ای همراه باشد تا شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم.
کد خبر: ۷۹۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴ 24 November 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضای شورای مرکزی پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم با اشاره به اهمیت جایگاه بسیج و رسانه بیان کرد: باید فعالان عرصه بسیج رسانه به جایگاه مهمی که در آن قرار دارند واقف باشند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر اهمیت جایگاه و نقش رسانه‌ها تاکید داشتند گفت: با توجه به فراگیری که رسانه‌های امروز در دنیا دارند کسانی که در این جایگاه‌های مهم قرار می‌گیرند باید مقام و موقعیت خود را بشناسند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در انعکاس اخبار صداقت در گفتار و نوشتار را مورد توجه قرار دهند بیان کرد: باید رسانه‌ها در انعکاس رویدادها واقع نگاری کرده و از گزینشی عمل کردن پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه یکی از حقوقی که خداوند از آن نمی گذرد خیانت به جامعه است یادآور شد: رسانه‌ها باید در انعکاس بیانات بزرگان و علما نهایت دقت را داشته و سخنان ایشان را بدون کم و کاست به مخاطبان عرضه کنند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه آزادی رسانه‌ها به نفع جامعه است خاطرنشان کرد: باید این آزادی با حفظ تعهدات اخلاقی و حرفه ای همراه باشد تا شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم.

وی ضرورت پرهیز در افراط و تفریط در فعالیت‌های رسانه ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: نامگذاری جشنواره ای به نام حضرت ابوذر که دومین شاگرد مکتب پیامبر گرامی اسلام به شمار می‌رود اقدامی ارزنده است و امیدواریم که رسانه‌ها نیز روش ایشان را در پیش بگیرند چرا که ارزش فعالیت رسانه‌ها کمتر از مبلغان نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار