رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به ظرفیت بزرگی که از لحاظ طلاب علوم دینی در قم وجود دارد گفت: به نظر می‌رسد این ظرفیت برای کار فرهنگی استحصال نشده است؛ ما باید ظرفیت طلاب را جدی بگیریم، درجه حساسیت و انگیزه باید در طلاب بالا برود.
کد خبر: ۷۹۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶ 22 November 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی شهر مقدس قم در راستای مطالبه مقام معظم رهبری، با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی 19 دی اظهار کرد: این کار جمعی که شروع شد گرچه شاید انتظارات را برآورده نکرد و کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام بگیرد در مجموع حرکت خوبی بود؛ همینکه نشان داده شد که می‌شود دستگاه‌هایی با ماموریت‌های مختلف از نهادهای مختلف نظامی و انتظامی و فرهنگی و اداری می‌توانند دور یک میز بنشینند و هم‌فکری کنند و کارهای مشترک تدوین کنند از جهت گستردگی تجربه نخستین بوده است.

وی با بیان اینکه آشفتگی‌های فرهنگی نگرش سیستمی نیاز دارد گفت: اگر فقط به عنصر فرهنگ توجه شود هرچه کار کنیم به نتیجه مطلوبی در عمق نمی‌رسیم البته ممکن است در سطح به موفقیت‌هایی برسیم و به ظاهر مقوله‌هایی چون عفاف و حجاب را از لحاظ ظاهری بهتر کنیم اما ما روزی موفق می‌شویم که جان‌ها را تسخیر کنیم و چرخش فرهنگی ایجاد شود و فرهنگ انقلاب و ارزش‌های اسلامی باور شود.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر در کنار فرهنگ به اشتغال و مسائل اقتصادی توجه نکنیم، همیاری‌های اجتماعی بیشتر نشود و فرهنگ دست‌گیری از اقشار دردمند به جامعه تزریق نشود به اهداف نمی‌رسیم و کار فرهنگی صرف تاثیر محدودی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز بر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی است و امروز در مدارس مشکل داریم؛ القائاتی که صورت می‌گیرد قشر جوان و نوجوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد در حالی که آینده این قشر در همین سنین شکل می‌گیرد.

واعظی گفت: یکی از نقاطی که باید به شکل موثر و پرحجم و ظریف کار کنیم در همین حوزه آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگی که از لحاظ طلاب علوم دینی در قم وجود دارد گفت: به نظر می‌رسد این ظرفیت برای کار فرهنگی استحصال نشده است؛ ما باید ظرفیت طلاب را جدی بگیریم، درجه حساسیت و انگیزه باید در طلاب بالا برود و برنامه‌هایی تدارک دیده شود تا از این ظرفیت برای تاثیرگذاری بر جامعه استفاده شود.

واعظی با تاکید بر اینکه ما در مساله عفاف و حجاب گام اولی که می‌توانیم برداریم استفاده از ظرفیت‌های اداری کشور است خاطرنشان کرد: حداقل کار این است که ظرفیت‌های اداری حداقل در قم ابتدائیات و ظواهر شرعی را خوب رعایت کنند.

وی بیان کرد: مساله راه‌اندازی برخی مشاغل در قم هم یکی از موارد مورد توجه است؛ گاهی سیمای این مشاغل، نوع آرایش و ظاهر افرادی که مشغول به کار هستند نوعی فضای هنجارشکنانه دارد که باید نظارت جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در نهادهای اثرگذار هم باید نسبت به قم توجه ویژه شود و در کنار عنایت به دیگر شهرها، خود قم هم ویژه دیده شود.

وی یکی از مزیت‌های نسبی دفتر تبلیغات را مساله آموزش دانست و افزود: برای مبلغان آموزش‌هایی داریم و مساله با مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مشارکت زیادی داشتیم. در حوزه طلاق و اعتیاد دفتر تبلیغات فعالیت‌های گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده است.

واعظی ادامه داد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هم فعال بودیم و هسته‌هایی را در محلاتی که زمینه این مسائل بیشتر بود پشتیبانی کردیم. در زمینه حضور در آموزش و پرورش هم از گذشته دفتر تبلیغات از گذشته فعال بوده و روحانیونی که ظرفیت کار در مدارس دارند را فعال کرده‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار