عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی که وارد قم می‌شود برای موسسات و نهادهایی است که بخش عمده کارهایشان برای دیگر شهرها یا کشورها است و باید مطالبه شود تا قم هم سهمی از این منابع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
کد خبر: ۷۹۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱ 22 November 2019

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی شهر مقدس قم در راستای مطالبه مقام معظم رهبری، با تاکید بر اینکه مباحث اجتماعی و فرهنگی از هم جدا نیستند اظهار کرد: بخشی از مباحث اجتماعی که رخ می‌دهد نتیجه مسائل اقتصادی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه راهبردی و اجرایی در بسیج خاطرنشان کرد: در این برنامه قم در 9 محله دیده شده که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در آن به خوبی مطالعه شده و برنامه‌ریزی هم در این خصوص صورت گرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اعتباراتی که برای اقدام در خصوص این برنامه نیاز است افزود: دولت با این مشکلاتی که دارد توان آن را ندارد که این حجم اعتبارات را تخصیص دهد و نهادهایی هستند که چنین اعتباری در اختیار قرار دهند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی بیان کرد: اگر در این قرارگاه برنامه به خوبی کارشناسی شود و اقدام کنیم می‌توان بهبود بسیار خوبی در زمینه فرهنگی به دست آورد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که صدور مجوز انجام می‌دهند باید نسبت به ظرفیت‌ها و اقتضائات فرهنگی واجتماعی قم توجهات لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعتبارات گسترده‌ای در حوزه فرهنگی در بودجه در مجلس پیش‌بینی می‌شود گفت: بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی که وارد قم می‌شود برای موسسات و نهادهایی است که بخش عمده کارهایشان برای دیگر شهرها یا کشورها است و باید مطالبه شود تا قم هم سهمی از این منابع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار