هر 10 سال یکبار کشورهای اسلامی یک شهر را به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می‌کنند که امیدواریم بتوانیم در سال 1407 با انجام هماهنگی‌های لازم و رسیدن به جایگاه موردنظر، قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.
کد خبر: ۷۹۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ 19 November 2019

به گزارش تابناک قم، شهردار قم با بیان اینکه هر 10 سال یکبار کشورهای اسلامی یک شهر را به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می‌کنند گفت: امیدواریم بتوانیم در سال 1407 با انجام هماهنگی‌های لازم و رسیدن به جایگاه موردنظر، قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم.

مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی از مصوبه شورای فرهنگ عمومی برای نام‌گذاری روز ورود حضرت معصومه(س) به قم هم‌زمان با 23 ربیع‌الاول به‌عنوان روز قم یاد و اظهار کرد: به مناسبت این روز قرار است هر ساله به صورت ویژه برای معرفی ظرفیت‌های مختلف دینی، فرهنگی و اقتصادی گام‌های مورد نظر برداشته و به قدمت تاریخی این شهر نیز پرداخته شود.

وی اضافه کرد: هر 10 سال یکبار کشورهای اسلامی یک شهر را به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می‌کنند که امیدواریم بتوانیم در سال 1407 با انجام هماهنگی‌های لازم و رسیدن به جایگاه موردنظر، قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

شهردار قم گفت: هر چند ارشاد، اوقاف، ورزش و جوانان و حوزه هنری اقداماتی را برای روز قم انجام داده‌اند اما راه‌اندازی یک جریان در سطح ملی و بین‌المللی نیازمند مشارکت همه ارگان‌ها و نهادهاست.

وی با بیان اینکه اقتصاد شهر قم باید با شناسایی ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران رشد داده شود، مطرح کرد: قرار بود همایش سرمایه‌گذاری در قم از 28 تا 30 آبان‌ماه برگزار شود اما با توجه به اینکه در ابتدای آذرماه یک همایش دیگری برای این افراد برگزار می‌شود، همایش قم به تاخیر افتاده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار