مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: استان قم به‌دلیل اینکه یک شهر مهاجرپذیر است انتظار می‌رفت تا نرخ بیکاری بالاتری نسبت به میانگین کشوری داشته باشد، ولی با سرمایه‌گذاری‌هایی که در این استان انجام شده است توانسته‌ایم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
کد خبر: ۷۹۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ 19 November 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل کاویانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات امام جواد استانداری قم برگزار شد در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری از سال 94 یک روند کاهشی در استان قم را داشته است، اظهار کرد: از سال 94 نرخ بیکاری جوانان مقدار بیشتری نسبت به نرخ بیکاری کلی استان داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان قم فاصله بسیار زیادی با میانگین کشوری دارد، عنوان کرد: استان قم به‌دلیل اینکه یک شهر مهاجرپذیر است انتظار می‌رفت تا نرخ بیکاری بالاتری نسبت به میانگین کشوری داشته باشد، ولی با سرمایه‌گذاری‌هایی که در این استان انجام شده است توانسته‌ایم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه بانوان و مشاغل خانگی طی یک سال گذشته 6 طرح را اجرایی کرده‌ایم، یادآور شد: باید در نظر داشته باشیم بازارچه‌های مشاغل خانگی که برگزار می‌شود در درجه نخست در شان آن‌ها بوده و سپس بتواند گره‌ای از مشکلات خانواده‌ها برطرف کند.

در این جلسه طرح اصلاح فرهنگ نگرش اشتغال در جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری قم رونمایی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار