عضو شورا اسلامی شهر قم خواستار معرفی صنایع دستی و جذب توریست مذهبی در روز قم شد و گفت: این روز فرصت مناسبی است که بتوانیم برای توریست های مذهبی برنامه های قابل توجهی داشته باشیم.
کد خبر: ۷۹۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۶ 18 November 2019

به گزارش تابناک قم، سید محمد آتش زر با تبریک فرارسیدن سالروز ورود حضرت معصومه(س) و روز قم گفت: وقتی امام صادق(ع) قم را حرم اهل بیت(ع) می‌نامند و می‌فرماید از خانواده ما فردی در قم دفن می‌شود، می‌توان فهمید سابقه تقدس قم از زمان اهل بیت بوده است.

وی با بیان اینکه ورود حضرت معصومه(س) تقدس قم را رسمیت بخشیده است عنوان کرد: معمولا بیشتر شهرها یک روز را با عنوان شهر خود دارند و روز قم نیز در کمسیون فرهنگی پیشنهاد شد و به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: معمولا در روزی که به نام شهری نامگذاری می‌شود تمام فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی را نگه می‌دارند و آن روز معرفی و رونمایی می‌کنند و شهرداری قم نیز با همکاری سایر نهادها برنامه‌هایی در نظر گرفته است.

آتش زر با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای روز قم پیش بینی شده عنوان کرد: امیدواریم بنای این اتفاق خوب گذاشته شود و بتوانیم روز قم را به سکوی پرتاپی برای الگوی فرهنگی بودن این شهر تبدیل کنیم.

وی بر ضرورت جذب توریست تاکید کرد و گفت: باید فعالیت‌های اقتصادی که حول توریست مذهبی می‌گردد را دنبال کرده و با اجرای برنامه‌های متنوع توریست‌ها را به قم جذب کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم نامگذاری یک روز با عنوان روز قم را اقدامی مناسب برشمرد و بیان کرد: این اقدام نوعی یادآوری به اهالی شهر است که افتخار و پیشینه قم را به یاد بیاورند و همچنین زمینه ای برای ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی به حساب می‌آید بنابراین باید طوری برگزار شود که مردم اثرات مثبت آن را احساس کنند.

آتش زر در ادامه اظهار کرد: باید از ظرفیت این روز استفاده کرد تا درکناربرگزاری آن ایجاد شغل اتفاق بیفتد و علاوه بر رویدادهای فرهنگی شاهد بهبود وضعیت اقتصادی شهر باشیم.

وی هدف‌گذاری برای چنین روزی را ضروری دانست و افزود: اگر دقیق برنامه ریزی کنیم می‌توانیم در این روز صنایع دستی قم را نیز معرفی کرده و فعالیت‌های فرهنگی را در قالب نماشگاه به اجرا در بیاوریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار