استاد حوزه و دانشگاه صداقت را مهم‌ترین ویژگی اخلاقی مرحوم ساجدی برشمرد و گفت:در عرصه هنر به افرادی نظیر ساجدی نیاز داریم و باید فیلمی از زندگی این هنرمند انقلابی تهیه شود و برای طلاب و هنرمندان الگو باشد.
کد خبر: ۷۹۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 06 November 2019

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم سالگرد مرحوم سید محمد ساجدی که شامگاه سه‌شنبه در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد،اظهار داشت: مرحوم ساجدی به‌گونه‌ای بود که علاقه داشت از برخی کشش‌هایی که زمان انسان را می‌گیرد رها شود.

وی افزود: مرحوم ساجدی هنگامی‌که به دانشگاه تهران رفت تصمیم به ازدواج گرفت و در سن 18 سالگی ازدواج کرد و به معنای واقعی کلمه آزادمرد و صادق بود و در زندگی خود اسارتی نداشت اسارت به معنای قیدوبندهایی که برای خود ایجاد می‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مرحوم ساجدی دارای 5 فرزند بود و خانه بسیار ساده‌ای داشت و نسبت به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و یادواره شهدا اهتمام جدی داشت.

پناهیان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی مرحوم ساجدی عنوان کرد: این جوان انقلابی توسط مراسم اربعین آزاد شد، شاید علت اینکه زود از دنیا رفت به این خاطر بود که همه امتحانات را به‌خوبی داده بود و نیاز به معطل شدن نداشت.

مرحوم ساجدی به معنای واقعی انسان آزادی بود

وی گفت: مرحوم ساجدی به معنای واقعی انسان آزادی بود وبه موضوعی مقید نمی‌شد و به معنای حقیقی کلمه زندگی کرد و هرگاه زندگی قصد داشت حرفی بزند عصاره زندگی را کشید و چشید و رها شد و رفت.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: زندگی تحت تأثیر مدرنیته سبک غلطی به همراه دارد که یکی از تعابیر آن اداری و کارمند زندگی کردن است،باکمال تأسف این موضوع را می‌شنویم که برخی طلاب علاقه دارند در نهاد و سازمانی استخدام شوند درصورتی‌که طلاب باید آزاد باشند.

پناهیان تصریح کرد: نبودن امثال مرحوم ساجدی ثلمه است ولی گاهی دنیا برای برخی افراد حرف تازه‌ای ندارد و مهاجرت‌های وی به نقاط مختلف کشور و کمک به محرومین و اردوهای جهادی به خاطر آزاد و رها بودن این مرحوم بود.

تفکر و فرهنگ مرحوم ساجدی الگوی هنرمندان انقلابی باشد

وی ادامه داد:هنر نیاز به خلاقیت و آزادی دارد وبرای هنرمندان فکر و فرهنگ مرحوم ساجدی الگوی بسیار خوبی است، برخی تصور می‌کنند که برای رهایی باید از دین رها شوند و نسبت به سنت‌های جامعه دهن‌کجی کنند ولی اگر ما هنرمندانی در شاخه‌های مختلف نظیر مرحوم ساجدی داشته باشیم انقلابی در عرصه هنر ایجاد می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود:اگر هنرمند کار خلاقانه‌ای انجام دهد و شیفته آن کار شود خلاقیتش از بین می‌رود و این موضوع خوب نیست که هنرمندان علاقه به تشویق داشته باشند درصورتی‌که برای شکوفا شدن هنر باید از این موضوع عبور کنند.

صداقت مهم‌ترین ویژگی سید محمد ساجدی بود

پناهیان صداقت را مهم‌ترین ویژگی اخلاقی مرحوم ساجدی برشمرد و ادامه داد:در عرصه هنر به افرادی نظیر ساجدی نیاز داریم و باید فیلمی از زندگی این هنرمند انقلابی تهیه شود و برای طلاب و هنرمندان الگو باشد.

وی ابراز کرد: صداقت عجیبی در ایمان سید محمد ساجدی وجود داشت و معتقد بود مراسم‌های روضه بسیار سنگین است و ما انسان‌های خوبی نیستیم که در این روضه‌ها جان خود را از دست نمی‌دهیم، مرحوم ساجدی با همه وجود و همراه خانواده‌اش به کربلا و این با همه وجود رفتن سبب عدم بازگشتش برای همیشه شد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه صادقانه زندگی کردن در اردوهای جهادی به‌خوبی تجلی پیدا می‌کند، افزود:هرکسی با خداوند صادقانه باشد و حرف دل خود را بزند خداوند پاسخ وی را می‌دهد، مرحوم ساجدی با توجه به صداقت و ویژگی‌های اخلاقی که داشت نزد خداوند اجر و جایگاه خوبی دارد.

مرحوم ساجدی وابستگی و علاقه‌ای به دنیا نداشت

پناهیان ادامه داد: مرحوم ساجدی تسلیم خداوند بود و راحت‌تر از تصوراتی که داریم دلش از دنیا عبور کرده بود و به نقطه مطلوب ایده آل مدنظرش رسید،در جامعه نیازمند سبک زندگی جهادی هستیم تا جای زندگی غلط را گرفته و تمدن جدیدی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: شهید لاجوردی انسان بسیار متواضعی بود و سعی می‌کرد پست و مقام دنیا وی را غافل نکند و همواره مراقب بود در مسیر رضای الهی گام بردارد،امروز نیازمند این‌گونه مسئولان هستیم ولی متأسفانه همانند نقل‌ونبات مسئولیت‌ها به افرادی که شایستگی ندارند ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار