در سال جاری
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم از اعزام ۵ هزار دانش‌آموز قمی به سفر راهیان نور در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹ 04 November 2019

به گزارش تابناک قم، داود محبی در میزگرد خبری که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از نخبگان بسیجی برگزار شد به بیان اهمیت توجه به علل استکبارستیزی در فرهنگ انقلاب پرداخت و اظهار داشت: دانش‌آموزان بسیجی به‌عنوان ارکان اصلی انقلاب درصدد شناخت استکبار جهانی و راهکارهای مبارزه با آن هستند.

وی با تأکید بر مقابله به‌روز با دشمنان افزود: توطئه دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هرگز متوقف نشده و هر روز به شیوه‌ای جدید وارد میدان توطئه علیه انقلاب می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم ادامه داد: سازمان بسیج دانش‌آموزی با هدف تقویت روحیه استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان توطئه‌های دشمنان را دقیق و مستمر رصد می‌کند.

وی با تأکید بر حضور پررنگ دانش‌آموزان در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی جامعه تصریح کرد: باید روحیه مطالبه‌گری و ایده‌پردازی در دانش‌آموزان تقویت‌ شده و بر اساس همین مهم مجمع علوی و فاطمی تشکیل‌ شده است.

محبی اعضای مجمع علوی و فاطمی را نخبگان علمی و بسیجی معرفی کرد و گفت: یکی از مشکلات سازمان بسیج دانش‌آموزی نبود اعتبارات لازم بوده تا بتواند حضور پررنگ‌تری از دانش‌آموزان را در عرصه‌های اجتماعی رقم بزند.

وی از اعزام 5 هزار دانش‌آموز دختر و پسر به سفر راهیان نور خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برای اعزام 3 هزار دانش‌آموز دختر و دو هزار دانش‌آموز پسر برنامه‌ریزی‌شده و اگر تأمین اعتبار لازم شود این تعداد افزایش می‌یابد.

آغاز دخالت‌های آشکار آمریکا در ایران از 28 مرداد

در ادامه امیرحسین گل‌پرور به بیان تاریخچه دخالت‌های آمریکا در ایران پرداخت و اظهار داشت: آغاز دخالت‌های آمریکا در ایران به کودتای 28 مرداد رسیده و تا امروز این دخالت‌ها در سیاست‌های داخلی و خارجی ایران ادامه داشته است.

مسئول واحد مقاومت دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) ادامه داد: نمونه‌های دشمنی آمریکا را می‌توان غارت اموال ملی ایران، تحریم در دوران دفاع مقدس و تحریم‌های اقتصادی و نظامی علیه مردم ایران نام برد.

وی ضمن بیان روند توطئه‌های آمریکا علیه ایران تأکید کرد: باید توطئه‌های دشمنان برای دانش‌آموزان و جامعه تبیین شده و نیازمند حضور فعال دانش‌آموزان در جامعه هستیم.

سپس هانیه رستمی فرمانده واحد دبیرستان حضرت مریم نیز با اشاره به لزوم پرداختن به مسئله 13 آبان تصریح کرد: جرقه اتفاقات 13 آبان از تبعید امام خمینی (ره) اتفاق افتاده و باید ریشه‌های آن را به‌درستی شناخت.

وی با تأکید بر نقش سفارت آمریکا در جاسوسی از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: ماهیت حقیقی آمریکا در استناد باقی‌مانده در سفارت‌خانه به‌خوبی دیده‌شده و هدفی جز تغییر ماهیت انقلاب را نداشته است.

رستمی ادامه داد: باید آگاهی بخشی از حقیقت و ماهیت اصلی جنایت‌های آمریکا به‌درستی برای دانش‌آموزان تبیین شده و نمی‌توانیم نسبت به این مهم بی‌تفاوت عمل کرده و دغدغه‌های رهبری را ندیده بگیریم.

ترور اولویت برنامه‌های آمریکا علیه ایران

در ادامه محمد مهیار حامدی‌کیا به بیان سیاست‌های کشورهای استکباری پرداخت و ابراز کرد: استکبار جهانی هیچ‌گاه از موضع خود عقب‌نشینی نکرده و تنها شاهد تغییر تاکتیکی در برنامه‌های آن‌ها هستیم.

فرمانده واحد مقاومت دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) تأکید کرد: ترور و حمایت از منافقین بانام‌های مختلف مهم‌ترین برنامه‌های کشورهای استکباری بوده و در تاریخ انقلاب شاهد ترور شخصیت‌های انقلابی به دست دشمنان هستیم.

وی به ترور دانشمندان هسته‌ای در دهه هشتاد اشاره کرد و افزود: شبیخون فرهنگی آمریکا به ایران امروز به جنگ اقتصادی و تحریم رسیده و هرروز در جبهه جدید با ایران وارد جنگ می‌شوند.

زهرا دولتی نیز ابعاد دیگری از دشمنی آمریکا علیه ایران را بازگو کرد و گفت: امروز ابعاد مختلف دشمنی آمریکا علیه ایران روشن‌شده و از جنگ تحمیلی تا امروز تاریخ شاهد شیطنت‌های مختلف آمریکا بوده است.

فرمانده واحد مقاومت دبیرستان حضرت زهرا(س) ادامه داد: فروش سلاح‌های شیمیایی به عراق، انهدام هواپیمایی مسافربری ایران در خلیج‌فارس و تحریم‌های اقتصادی علیه مردم ایران نمونه بارز این دشمنی‌ها بوده و نباید نسبت به این دشمنی غفلت کرد.

ریحانه حسنی به تاریخ فریبکاری آمریکا علیه بسیاری از کشورها پرداخت و تصریح کرد: تغییر رژیم و تحریم دولت‌های مختلف دنیا از سیاست‌های همیشگی آمریکا بوده و نمی‌توان نسبت به دخالت‌های سودجویانه آمریکا بی‌تفاوت بود.

وی مطالبه‌گری دانش‌آموزان را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و تأکید کرد: ما از مسئولان آموزش ‌و پرورش انتظار داریم که وضعیت دانش‌آموزان را نزدیک رصد کرده و به برطرف کردن آن بپردازند.

در پایان نیز علی زند فرمانده واحد مقاومت بسیج هنرستان شهید رجایی نیز دانش‌آموزان را افسران جنگ نرم نامید و اظهار داشت: آگاهی گام نخست مبارزه با استکبارستیزی بوده و باید دانش‌آموزان در صف نخست مبارزه قرار گیرند.

وی ورود به فضای مجازی و رسانه‌ها را لازمه پیروزی در جنگ با دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به فضای انقلابی لازم است مثلث مدرسه، مسجد و خانواده به‌درستی تشکیل‌شده و به آن بپردازیم.

زند نقشه دشمنان را در افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: در مثلث مدرسه، خانواده و مسجد می‌توان آرمان‌های حقیقی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تبیین و نهادینه کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار