نگاهی به بیانیه اخیر جامعه مدرسین؛
«جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» که در بسیاری از بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز کشور حضور نداشته؛ این روزها به جای پرداختن به مسائل روز و مهمی آینده و عزت کشور به آن گره خورده است؛ بازهم از سر وقت‌نشناسی آدرس دیگری به جامعه می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ 04 November 2019

به گزارش تابناک قم، روز چهارشنبه، هشتم آبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای با موضوع «شکرگزاری توفیق برگزاری باشکوه مجالس عزاداری ماه‌های محرم و صفر»، از حضور زنان در ورزشگاه‌ها انتقاد کرد و آن را «بی‌مبالاتی‌ در کشور و تلاش مسئولین برای حاشیه‌سازی دوقطبی کردن فضای کشور» توصیف کرد.

این بیانیه درحالی منتشر می‌شود که تصمیم دولت در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها به نوعی «رویه» تبدیل شده بود و سالها بود که نهادهای مختلف را درگیر به خود کرده بود. پیش از این نیز این اجازه به زنان داده شده بود که به صورت «گزینشی» در مسابقات والیبال و حتی فوتبال حضور داشته باشند. لذا می‌طلبید که «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» پیش از اینها به جای صرف فعل «تقابل»، برای رفع این معضل چاره‌ اندیشی می‌کرد نه حالا که سه هفته‌ از اولین حضور غیر گزینشی زنان جهت تماشای فوتبال در ورزشگاه آزادی گذشته و به عبارتی از جنبه خبری از تب و تاب افتاده است؛ با صدور بیانیه و به کار بردن عبارات تند، دوباره هیمه بر آتش افکند!

آن‌هم در این ایام که خیل عظیمی از فعالان و دلسوزان جبهه انقلاب برای 4سال سرنوشت ساز پیش رو خود را آماده می‌کنند و جناح رقیب تمام کید و همت خود را دامن زدن به موهومات به کار گرفته است؛ «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» بازهم به جای پرداختن به مسائلی همچون لوایح «اف ای تی اف» و «سی اف تی» _که سرنوشت همه ملت ایران به آن گره زده شده_ سخن از مسائلی به میان می‌آورد که تنها قشری از مردم با آن درگیر هستند!

«جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» سالهاست به نهادی «تشریفاتی»، «صنفی»، «کلی‌گو» و «کم‌تحرک» تغییر ماهیت داده است. نهادی که زمانی با اتخاذ مواضع آتشین و تاریخی‌ساز در دفاع از انقلاب اسلامی، سرآمد تمام اقشار بود؛ امروزه بیانیه‌های چند ماه یک بارش در صرف دعوت به حضور در مناسبت‌ها و تسلیت خلاصه می‌شود. آن دسته مواضعی هم که هر از چندگاهی «واکنش»ی به یک موضوع خاص _نظیر بیانیه اخیر_ است؛ بعضا با «فرصت‌سوز»ی و «گفتمان سوز»ی همراه بوده است.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار