مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه فقدان نقشه راه فرهنگی در قم خلأ بزرگی است، گفت: باید تدوین این سند در دستور کار کارگروه فرهنگی قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۹۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 01 November 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که ظهر پنجشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، در رابطه با فعالیت‌ها و اقدامات کارگروه عفاف و حجاب اظهار داشت: کارگروه امور فرهنگی، عفاف و حجاب در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده تشکیل‌شده و دبیری آن را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد.

وی از فقدان نقشه راه فرهنگی در استان قم انتقاد کرد و گفت: نبود یک نقشه راه فرهنگی برای استان خلأ بزرگی است و باید تدوین این سند در دستور کار کارگروه فرهنگی قرار گرفته و اجرای اقدامات در همین مسیر انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه تدوین آمایش استان باید در کارگروه عفاف و حجاب انجام شود، افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگی استان، تدوین برنامه‌های کلان فرهنگی استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تعیین پژوهش‌های لازم در جهت شناسایی شاخص‌های فرهنگی استان، تدوین سند چشم انداز توسعه فرهنگی استان از جمله برنامه‌های این کارگروه است.

رتبه نخست قم در خط ثلث و نثر

وی از طرح تدوین شهر خلاق خبر داد و افزود: طرحی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده است که طرح شهر خلاق فرهنگی متناسب با ظرفیت‌های هر شهر در زمینه‌های مختلف تدوین می‌شود.

موسوی کاشانی در رابطه با ظرفیت‌های مهم شهر قم نیز خاطرنشان کرد: استان قم در خط ثلث و نثر در کشور رتبه نخست و در زمینه نشر رتبه دوم را داراست و این ظرفیت‌ها جزو ویژگی‌های مهم شهر قم به شمار می‌رود که می‌تواند در جذب اعتبارات ملی برای استان کمک کننده باشد.

به گفته وی تدوین و ارائه برنامه‌های کلان فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، تجمیع بانک اطلاعات شاخص‌های نرم افزاری و سخت افزاری فرهنگی استان، پیشنهاد بودجه ریزی فرهنگی استان با توجه به اولویت‌ها و ظرفیت‌ها نیز از دیگر وظایف و برنامه‌های کمیته عفاف و حجاب استان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار