مراسم بزرگداشت علامه جعفر عاملی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 01 November 2019

به گزارش تابناک قم، مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

این مراسم با حضور طلاب، علما و فقهای حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

این عالم فقید، متخصص تاریخ اسلام و تشیع، سیره‌نگار شیعی و از عالمان حوزه علمیه قم و لبنان، چهارم آبان امسال در لبنان دعوت حق را لبیک گفت.

علامه «سید جعفر مرتضی عاملی» در ۲۵ صفر سال ۱۳۶۴ در روستای عیتا الجبل، در ۱۱۰ کیلومتری شهر بیروت؛ واقع در جنوب لبنان به دنیا آمد. این عالم برجسته از عالمان دینی و متخصص تاریخ اسلام و شیعه بود که کتاب های ارزشمندی در سیره اهل بیت(ع) به رشته تحریر در آورد که از جمله آن می توان به الصحیح من سیرة النبی الاعظم و مأساة الزهراء اشاره کرد.

وی سال ها در قم اقامت داشت که در مدت اقامت در این شهر مقدس پژوهش های علمی گسترده ای را در زمینه تاریخ و عقاید شیعه رقم زد، همچنین علامه عاملی با راه اندازی منتدا (مدرسه علمیه جبل عاملی ها) اقدام به تدریس در این خصوص کرد.

علامه عاملی سال 1372 به جنوب لبنان رهسپار شده و تلاش های علمی و پژوهشی خود را در آنجا آغاز کرد. یکی از اقدامات موثر مرحوم عاملی، برگزاری جلسات تربیتی برای جوانان بود و موفق شد به همت همین جوانان حوزه علمیه را بعد از پنج سال حضور، در بیروت لبنان دایر کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار