مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم:‌
مدیرکل امور اقتصادی و امور دارایی قم گفت: قم از نظر بورس و بازار سرمایه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، از این رو فرهنگ استفاده از این بازار باید افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۷۹۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 23 October 2019

به گزارش تابناک قم، عادل علیپور در مراسم افتتاح شعبه کارگزاری بورس بیمه ایران اظهار داشت: فرهنگ استفاده از بازار سرمایه درکشور پایین است، ولی برداشتی که طی سه سال فعالیت درقم دارم این است که این فرهنگ در قم از بقیه نقاط کشور پایین‌تر می‌باشد.

وی بیان داشت: در این زمینه در حق قم اجحاف شده چون این استان استعدادها و تواناییهایی دارد که نظیر آن در استانهای دیگر نیست.

وی اضافه کرد: قم استانی با شاخص‌های ویژه و موقعیت استثنایی است و سالانه پذیرای ۲۴ میلیون زائر است که بیش از چهار میلیون آن خارجی هستند.

علیپور قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور و همچنین نزدیکی به تهران را از دیگر ویژگی‌های قم دانست و گفت: به منظور تسهیل در انجام امور اداری، بسیاری از اختیارات به مدیران کل استان تفویض شده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد، و قرار است گمرک جنوب تهران به قم منتقل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شرایط موجود و جهت‌گیری کشور به سمت مسائل اقتصادی و رشد و توسعه، ما درسال های گذشته تلاش‌های زیادی کردیم ولی چون سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان رونق اقتصادی نامگذاری شده مسئولیت‌ها را سنگینتر کرده است.

علیپور با اذعان به اینکه واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان نیازمند مساعدت مالی هستند، گفت: بیش از ۸۰ درصد این نیازها توسط بانکها تامین می شود، و بازار سرمایه در آن سهمی ندارد، در حالی که مزیتهای اقتصادی بیشتری دارد و شیوه کار با آن مقرون به صرفه تر و از دقت بالا و اشتباهات کمتری برخوردار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار