پرداخت وام‌ها ‌زندگی‌ها را به فلاکت کشانده است‌
‌متأسفانه پرداخت وام‌ها با توجه به درصدهای زیاد برای مردم کمرشکن است و برخی از زندگی‌ها را به فلاکت کشانده است چون با توجه به مشکلات اقتصادی برخی افراد نمی‌توانند وام را پرداخت کنند و گرفتار زندان می‌شوند. سود وامی که بانک‌ها از مردم می‌گیرند باید کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۷۸۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 17 October 2019

به گزارش تابناک قم، مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه سود وامی که بانک‌ها از مردم می‌گیرند باید کاهش پیدا کند، گفت: بانک‌ها فرصت بیشتری برای بازپرداخت وام به مردم بدهند، متأسفانه پرداخت وام‌ها برای مردم کمرشکن است و برخی از زندگی‌ها را به فلاکت کشانده است.

آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار مدیر بانک رسالت قم که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: اگر بانک رسالت برنامه‌ای اجرا کند که سود وام نگیرد اقدام بسیار خوبی است چون درصد وام‌ها فشار زیادی را به مردم وارد کرده است.

پرداخت وام‌ بانکی با توجه به درصدهای زیاد برای مردم کمرشکن است

وی افزود: متأسفانه پرداخت وام‌ها با توجه به درصدهای زیاد برای مردم کمرشکن است و برخی از زندگی‌ها را به فلاکت کشانده است چون با توجه به مشکلات اقتصادی برخی افراد نمی‌توانند وام را پرداخت کنند و گرفتار زندان می‌شوند.

بانک‌ها نسبت درصد وام‌ها و بازپس‌گیری از مشتریان تجدیدنظر کنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: هرکس نزول کند و ربا انجام دهد باخدا اعلام جنگ کرده است، بانک‌ها نسبت درصد وام‌ها و بازپس‌گیری آن از مشتریان تجدیدنظر کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: تجارت و کاسبی‌هایی که انجام می‌شود برای رفع امورات زندگی است و باید به‌صورت حلال انجام شود ولی اینکه برای بازپس‌گیری وام سودی دریافت شود حرام است.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه سود وامی که بانک‌ها از مردم می‌گیرند باید کاهش پیدا کند و بانک‌ها فرصت بیشتری برای بازپرداخت وام به مردم بدهند، عنوان کرد: از ما جز تذکر کاری برنمی‌آید ولی نمی‌توان گفت درب بانک‌ها بسته شود ولی مدیران بانک‌ها باید رعایت حال مردم به‌خصوص افرادی که وضع مالی مناسبی ندارند را داشته باشند.

وی بابیان اینکه درزمینهٔ بازپس‌گیری وام‌ها نباید قراردادی بسته شود،گفت: باید در معامله وکالت وجود داشته باشد و هرچه سود داشت بین دو طرف وجود داشته باشد و مشتری ضرر نکند، می‌توان کار حلال کرد ولی بانک‌ها سودهای بالا و درصدهای زیاد را مدنظر قرار می‌دهند.

بانک‌ها باید درصد وام را پایین آورده تا به مردم فشاری وارد نشود

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید درصد وام را پایین آورده و 1 و 2 درصد بازپس‌گیری بگیرند تا به مردم فشاری وارد نشده و اذیت نشوند، برخی از مردم که وام دریافت می‌کنند با توجه به مشکلات اقتصادی نمی‌توانند وام را پرداخت کنند و باید مراقب باشیم و بانک‌ها رعایت حال مردم را کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
چقدر در لفافه سخن گفته این مرجع تقلید عزیز.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار