سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای فعالیت قرارگاه اربعین تاکنون بالغ بر 6 هزار و 100 نفر از خدماتی همچون ویزیت پزشک، ارائه دارو و خدمات تزریقات استفاده کرده اند.
کد خبر: ۷۸۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 17 October 2019

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد رضا قدیر در حاشیه بازدید از قرارگاه مردمی اربعین با اشاره به اینکه توفیق خدمت به زائرین امام حسین(ع) در ایام اربعین نصیب حوزه بهداشت و درمان استان شده است، اظهار کرد: در این راستا در قرارگاه مردمی اربعین قم چندین تیم بهداشتی و درمانی را مستقر کرده ایم.

وی ادامه داد: نخستین تیم، عوامل بهداشت و پیشگیری از بیماری هاهستند؛ تیم دوم کادر درمان متشکل از کادر درمانگاهی برای درمان بیماران، داروخانه و تزریقات است و تیم سوم تیم اورژانس است که یک آمبولانس به صورت شبانه روزی در مصلی مستقر شده تا بیماران بد حال به ویژه بیماران تنفسی که احتمال اپیدمی در آنها وجود دارد را به مراکز درمانی منتقل می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه نسبت ارائه خدمات و کیفیت خدمات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: از ابتدای فعالیت قرارگاه اربعین تاکنون بالغ بر 6 هزار و 100 نفر از خدماتی همچون ویزیت پزشک، ارائه دارو و خدمات تزریقات استفاده کرده اند.

قدیر ادامه داد: زائرین غیرایرانی که به شهر قم مشرف می شوند فرهنگ های متفاوتی دارند و ما میزبان آنها هستیم، بنابر این آموزش های بهداشتی برای پیشگیری از وقوع بیماری بسیار موثر است که تیم بهداشتی ما این آموزش ها را در قالب های کلامی و بنرهای چند زبانه ارائه خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای بهداشت محیط نیز با رصد مستمر آب شرب، کنترل آشپزخانه و مواد غذایی زحمت زیادی کشیدند که امیدواریم مجموع این خدمات رضایت زائران شهر کریمه اهل بیت(س) را فراهم کرده باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار