مدیرکل گمرک استان قم با اشاره به دریافت مجوز حمل ریلی از اعلام به تمام مرزها خبر داد تا دیگر کالاهای ریل به مقصد قم، مستقیم وارد گمرک استان شود.
کد خبر: ۷۸۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴ 15 October 2019

به گزارش تابناک قم، محمد خلیلی در کارگروه توسعه صادرات استان قم که در تالار امام جواد (ع)‌ برگزار شد با اشاره به اینکه مجوز حمل ریلی را گرفتیم، اظهار داشت: به کلیه مرزها اعلام‌شده که اگر کالایی با ریل وارد شد و مقصد قم است، مستقیم وارد گمرک قم شود.

وی با انتقاد از کم‌اطلاعی صادرکنندگان نسبت به امور گمرکی گفت: با اتاق بازرگانی استان، سازمان صمت، استانداری و تمام واحدهایی که بیش از صدنفر نیرو دارند، هماهنگی کردیم و کار خیلی بزرگی انجام‌شده است.

مدیرکل گمرک استان قم بابیان اینکه کاهش وزنی از گمرکات استان صورت گرفته و فرآورده‌های نفتی به صفر رسیده است، افزود: عدد بزرگی حذف‌شده و ارزش پایه صادراتی هم 30 درصد کاهش پیداکرده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم نیز با اشاره به اینکه آمار صادرات در مقایسه کشوری در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال قبل، دو و نیم درصد افزایش پیداکرده است،‌ اظهار داشت: البته ازنظر ارزشی کاهش پیداکرده است اما در کشور به لحاظ وزنی افزایش داریم.

فرهادی قمی با تصریح بر اینکه صادرات در بخش ارزش به دلیل تعدیل نرخ پایه کاهش داشته است، افزود: گمرک به ما آمار نمی‌دهد. در 6 ماهه امسال 117 میلیون دلار و سال گذشته 151 میلیون دلار صادرات داشتیم و ممکن است بعضی کالاهای از استان‌های دیگر صادرشده باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار