امام‌ جمعه قم:
امام‌ جمعه قم گفت: روزهای اول درگیری‌های عراق مردمی که مشکلات اقتصادی داشتند به خیابان آمدند ولی دشمن قصد موج‌سواری داشت ‌ولی تیر دشمن به سنگ خورد و مثل همیشه به موفقیت نرسید.
کد خبر: ۷۸۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵ 12 October 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: اگر مردم هوشیار باشند کارگزاران در آن جامعه به حقوق مردم تعرض و تعدی نمی‌کنند، زمانی به حقوق مردم تعرض می‌شود که مسئولین تصور کنند برمُردگان حکومت می‌کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) افزود: آنچه خداوند برای شما واجب کرده جزء مطالبات خود قرار دهید و در همان چارچوب مطالبه‌گری حرکت کنید، چنین جامعه‌ای دچار مشکل نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرمودند تقواپیشه کنید و این نکته را همه بدانید که همه به‌سوی خدا برمی‌گردید و کسی در این دنیا ماندگار نیست و هر عملی در این دنیا انجام دهید فردای قیامت در مقابل شما است.

اربعین خاستگاه امت اسلامی است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان اینکه اربعین خاستگاه امت اسلامی است،عنوان کرد:در آستانه اربعین حسینی راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر قرار داریم، امروز راهپیمایی اربعین نماد عصبانیت دشمن و وحدت امت اسلامی است، اربعین حول یک محور است و آن محور حسین بن علی(ع) است و باید کاری کنیم که دنیا و نه‌تنها جامعه شیعه و اسلام با منطق گویای اباعبدالله(ع) آشنا شوند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهداف دشمن از فتنه در عراق ادامه داد:دشمن دو هدف اساسی را دنبال می‌کرد که اربعین حسینی را تحت‌الشعاع قرار داده و تعداد زائران کم شود ولی علی‌رغم میل آن‌ها حضور زائران بسیار عظیم است.

تیر دشمن در فتنه‌انگیزی عراق به سنگ خورد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روزهای اول درگیری‌های عراق مردمی که مشکلات اقتصادی داشتند به خیابان آمدند ولی دشمن قصد موج‌سواری داشت و سفارت آمریکا و انگلیس اطلاعیه دادند و تیراندازی انجام شد ولی تیر دشمن به سنگ خورد و مثل همیشه به موفقیت نرسید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند بین ملت و دولت ایران و عراق جدایی بیندازید ولی به موفقیت نرسید، تصریح کرد: نخست‌وزیر عراق ارتباط قوی با ایران دارد و با آمریکا درزمینهٔ تحریم ایران مخالفت کرد، همچنین در زمینهٔ بازگشایی گذرگاه ابو‌کمال همکاری انجام داد چون این محور بین 4 کشور راه ارتباطی برقرار می‌کند و یکی دیگر از اقدامات نخست‌وزیر عراق تسویه دولت و ارتش عراق بود و این کارها سبب شد آمریکا دست به انتقام بزند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با همه مشکلات و کارهایی که دارند دو روز را به نخبگان کشور اختصاص دادند و از نمایشگاه نخبگان بازدید کردند، زنجیره علم و فناوری و تجاری‌سازی و تولید ثروت ازجمله موضوعاتی است که مسئولان باید به نخبگان کمک کنند و گاهی مسئولان با نخبگان با مهری برخورد می‌کنند.

مدیریت و هوشیاری مقام معظم رهبری ملت ایران را استوار کرد

وی افزود: در زمینهٔ نانو رتبه چهارم را داریم و باید قدر دانشمندان و اراده استوار رهبری را بدانیم و اگر مدیریت و هوشیاری مقام معظم رهبری نبود ما محتاج بیرون بودیم ولی مقام معظم رهبری به کشورمان شخصیت دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث یمن تصریح کرد: دشمنان ناجوانمردانه به مردم مظلوم یمن حمله کردند و تا امروز 90 هزار نفر شهید شدند، 23 میلیون نفر نیازمند کمک فوری هستند و رژیم آل سعود مدارس و مساجد و بیمارستان‌ها را آواره کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: چرا گفته نمی‌شود چه کسی آغازگر حمله به یمن بود و یک حرکت عکس‌العملی را بزرگ جلوه می‌دهید، آیا پیروزی نزدیک نیست؟ معتقدم پیروزی بسیار نزدیک است و دشمن باید دست از بحران سازی بردارد و عزت ملت یمن را محترم بشمارد تا منطقه روی آرامش ببیند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار