رسانه‌ها و مدارس نسبت به کاهش مصرف دخانیات اقدام کنند
استفاده از دخانیات نتیجه مسامحه و کوتاهی است، بنابراین باید با بهره‌گیری از روش‌های مختلف در رسانه‌ها و مدارس و دانشگاه نسبت به کاهش استعمال آن اقدام کرد. قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است و موضوع باید در شورای نگهبان بازنگری شود.
کد خبر: ۷۸۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷ 10 October 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم و رئیس جمعیت مبارزه با دخانیت استان قم با اشاره به موضوع طبابت و فقه گفت: این دو رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و در بسیاری از موارد همانند روزه، نوع نماز خواندن، غسل کردن و... اگر چه دستورات کلی را فقیه صادر می کند، اما طبیب در جزئیات ورود کرده و در صورتی که برای بدن مضر باشد، آن را اعلام می کند.

وی بیان داشت: فقیه و طبیب هر دو در خدمت مردم هستند و اقدامات آنها مکمل یکدیگر است و از این رو همانطور که فقیه باید عادل، باتقوا و پیراستگی داشته باشد، طبیب نیز باید از این ویژگی ها برخوردار باشد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه همگان نیازمند تذکر هستیم گفت: پزشکانی که در قم حضور دارند، افرادی حاذق و باتقوا هستند اما نیاز هست برای همه جلسات اخلاقی و تقوایی نیز برگزار شود و از این رو باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

این مرجع تقلید با اشاره به روند توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی گفت: پیش از انقلاب استان قم از این نظر هیچ امکاناتی نداشت اما به برکت نظام اسلامی، امروزه شاهد توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم هستیم.

وی با اشاره به طرح "قم شهر بدون دخانیت" که از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح شده است گفت: در این زمینه باید سمینار و جلسات فرهنگ سازی به ویژه در میان جوانان و دانشجویان برگزار کنید چرا که از قم انتظار می رود که در زمینه عدم مصرف مواد مخدر و مواد دخانی وضعیت بهتری داشته باشد.

آیت الله سبحانی همچنین در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه قهوه خانه ها اماکن عمومی نیستند، گفت: قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است و موضوع باید در شورای نگهبان بازنگری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار