مدیرکل راه و شهرسازی قم خبر داد؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با وجود احداث ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خانه خالی، اما ۱۴۷ هزار خانوار اجاره نشین در شهر قم وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰ 10 October 2019

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری اظهار داشت: تأمین مسکن خانوار یکی از اولویت های امروز جامعه است. اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر واحدهای مسکونی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خرید مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار سخت شده است. اجرای طرح‌هایی هوشمندانه ای همچون مسکن مهر و اقدام ملی منجر به صاحب خانه شدن دهک های ضعیف جامعه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد، گفت: مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۵۰درصد مالک، ۳۹درصد مستاجر و ۱۰درصد باقی مانده سایر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: استان قم در حوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان داشت: با توجه به ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خالی در استان قم، اما همچنان در رتبه های بالای اجاره نشینی با ۱۴۷ هزار خانوار قرار داریم.

صبوری به اهمیت جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: شهر قم به دلیل مهاجر پذیری، نزدیکی به پایتخت، وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و سایر ظرفیت‌های مذهبی و دینی از شهرهای جمعیت پذیر، پرجمعیت و پر تراکم محسوب می‌شود.

وی به مهمترین دلیل گرانی اخیر مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: مسکن یک کالای مصرفی است و رویکرد کالای لوکس و سرمایه گذاری به آن سبب رکود و تورم در این بخش می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در ابتدای سال جاری نیز عمده سرمایه ها به سمت مسکن سرازیر شد و با افزایش قیمت روبرو شدیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار