رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در طول چند سال گذشته 452 هیأت خارجی از 52 کشور جهان از جمله 45 سفیر به دانشگاه ادیان و مذاهب آمدند.
کد خبر: ۷۸۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹ 10 October 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب با اشاره به عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است و در کنار آموزش کار بین المللی انجام می‌دهد و در طول چند سال گذشته 452 هیأت خارجی از 52 کشور جهان از جمله 45 سفیر به دانشگاه ادیان و مذاهب آمدند.

وی ادامه داد: ماهیت فعالیت دانشگاه ادیان و مذاهب بین المللی است و این دانشگاه از سال گذشته شروع به پذیرش دانشجوی خارجی کرد، 390 دانشجوی خارجی از 20 کشور جهان در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب به کشورهای خارجی برای فرصت مطالعاتی رفتند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: 31 استاد خارجی در این دانشگاه درس گفتند و دو استاد خارجی دائمی در دانشگاه داریم، دانشگاه ادیان و مذاهب دوره‌های کوتاه مدت در زمینه شیعه شناسی برگزار می‌کند و این دوره‌ها مورد استقبال قرار گرفته است، دوره‌هایی که هزینه آن به صورت کامل از شرکت کنندگان دریافت می‌شود.

نواب با اشاره به دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: 262 استاد دانشگاه از 54 کشور در این دوره‌ها شرکت کردند، در سال گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40 استاد دانشگاه از 17 کشور جهان به ایران آمدند تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب با 101 دانشگاه در کشورهای مختلف جهان توافقنامه امضا کرده، این دانشگاه توانسته است که به پایداری صلح کمک کند، دانشگاه در خارج از ایران بیشتر از داخل کشور شناخته شده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: این که در شهر اهواز مهد تشیع با نفوذ وهابیت مواجه شدیم، به دلیل کم کاری قشر روحانیت بود و باید جواب اندیشه را با اندیشه بدهیم، فعالیت داعش اهمیت وجود دانشگاه ادیان و مذاهب را بیشتر کرد و این دانشگاه آماده ایجاد کلینیک فرقه درمانی برای مقابله با تفکرات انحرافی است.

نواب قرن بیست و یکم را قرن جنگ‌های مذهبی دانست و تصریح کرد: متاسفانه جنگ‌های موجود در دنیا در کشورهای خاورمیانه بوده که به بهانه‌های مذهبی است و باید ریشه اندیشه‌های منحرف با منطق و فکر و اندیشه خشکانده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه خصوصی است و تحریم‌ها بر روی فعالیت علمی این دانشگاه تاثیری نگذاشته است، دانشگاه هیچ بودجه دولتی ندارد و هزینه آن از طریق شهریه دانشجو تامین می‌شود، شهریه دانشگاه ادیان و مذاهب کمتر از بقیه دانشگاه‌ها است و امسال شهریه آن نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: در طول 25 ساله فعالیت حتی یک مورد انحراف عملی در بین دانشجویان این دانشگاه مشاهده نشده است، بررسی ادیان در دانشگاه به صورت علمی صورت می‌گیرد، ولی با این وجود دروغ‌پردازی‌های زیادی علیه دانشگاه ادیان و مذاهب شده است که هیچ پایه و اساسی ندارد.

نواب با اشاره به خروجی دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: نهادهای مختلف بر فعالیت این دانشگاه نظارت دارند و تعداد دانشجویان دوره دکترای دانشگاه ادیان و مذاهب بیشتر از دانشجویان دکترا دانشگاه‌های دیگر شهر قم است، دانشکده مذهب این دانشگاه 300 دانشجوی دکترا دارد که آماده پاسخ گویی به شبهات هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب برای احداث ساختمان اقدام به اخذ تسهیلات کرد و این دانشگاه در حال بازپرداخت این تسهیلات است و ارزش تسهیلات عقب افتاده دو تا سه درصد ارزش کل دانشگاه ادیان و مذاهب است، ماجرای مصادره این دانشگاه متوقف شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: به دنبال پذیرش دانشجویان خارجی پژوهش محور خارجی هستیم که پروپوزال بدهند و رساله دکترا را در کشور خودشان بنویسد و مجوز این کار گرفتیم، به دنبال ایجاد رشته‌های جدید و رشته های نزدیک به بازار کار هستیم که در جامعه کاربرد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه فضای فیزیکی و رشته‌های دانشگاه ادیان و مذاهب را داریم، چشم انداز 20 ساله این دانشگاه تصویب شده است و به دنبال جذب دانشجوی خارجی بیشتر از کشورهای مختلف در دانشگاه هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار