معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اهمیت آموزش در عرصه پیشگیری، از کاهش ۱۷ درصدی آسیب‌های اجتماعی در استان قم در یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۸۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸ 10 October 2019

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اهمیت مشارکت مردمی در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: تنها پنج درصد از قربانیان جرائم آسیب‌های اجتماعی کودکان هستند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در عرصه پیشگیری‌ افزود: طی یک سال آموزش‌های همگانی در سطح استان قم برگزار شده است و باوجود 100 هزار همیار پلیس که دائماً تحت آموزش بوده توانستیم 17 درصد کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، شمار پرونده‌های اختلافات خانوادگی را 15هزار پرونده بیان کرد و ادامه داد: متأسفانه 1600 پرونده مرتبط با کودکان داریم که با کمک قوانین باید از پیشرفت آن‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه سالانه 17 هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌های همگانی خاص قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده‌های اختلافی خانواده‌ها با مشارکت و دخالت مشاوره انتظامی حل می‌شوند که البته باید دستگاه‌های دیگر پلیس را کمک کنند تا خانواده‌ها در کنار هم قرار بگیرند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: زیرساخت پلیس کودک در قم در حال آماده‌سازی است و در هر واحد انتظامی یک پلیس مشاور خانم حضور دارد البته نیاز است که به‌صورت اورژانسی 5 هزار کودک تحت آموزش‌های مشاوره و تربیتی قرار بگیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار