مدیر موسسه فرهنگی هنری پرواز: خادمین فرهنگی مراسم اربعین باید آثاری در قالب هنر تولید کنند که برگرفته از مکتب عاشورا باشد.
کد خبر: ۷۸۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 10 October 2019

به گزارش تابناک قم، سیدسعید میرصادقی مدیر موسسه فرهنگی هنری پرواز در مراسم رونمایی از محصولات هنری با موضوع غیرت و حجاب و عفاف با بیان کمک های مردمی در مراسم باشکوه اربعین گفت: در ایام اربعین هرکسی به نوعی میتواند به آستان ابا عبدالله (ع) در قالب موکب و پذیرای از مهمانان حسینی خدمت کند.

ظرفیت هنرمندان استانی در مراسم باشکوه اربعین

وی با اشاره به تاثیر کارهای خادمین فرهنگی در مراسم اربعین ابراز کرد: از افتخارات خادمین فرهنگی این است که در قالب کارهای فرهنگی و هنری آثاری را تولید کنند که برگرفته از مکتب عاشورا باشد.

میرصادقی با توجه به درسهای مکتب عاشورا در زندگی روزمره بیان کرد: به قدری درسهای فرهنگی در این مکتب است که در طول تاریخ تاثیرگذار بوده است و متاسفانه بسیار کم به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت هنرمندان استانی در پرداختن به آثار هنری در قالب اربعین افزود: امسال در طرح مردمی و بهره گیری از ظرفیت های هنرمندان استان توانستیم از ظرفیت بیست نفر از هنرمندان استان استفاده کنیم که در پنج بخش و صد اثر به آن پرداخته شد

مدیر موسسه فرهنگی هنری پرواز در ادامه گفت: آثار برگرفته از فرهنگ عاشورا و از زاویه و نگاه حجاب و عفاف و غیرت حضرت عباس و زینب است که کشور ما متاسفانه مورد آسیب است و از غرب تاثیر می گیرد.

وی با اشاره به استفاده تئاتر در این مراسم عاشورایی اظهار کرد: تئاتر خیابانی در مدت بیست دقیقه تهیه شده است که نزدیک به صد اجرا در مسیر نجف به کربلا و کربلا و نجف اجرا می شود.

میرصادقی با بیان بخش های دیگر این آثار هنری اظهار داشت: موشن گرافی،عکس نوشنه،اینفوگرافی و نقاشی دیجیتال از دیگر آثار هنری هستند که در فضای مجازی پخش شده است تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با توضیح بخش تئاتر خیابانی و هنرمندان آن بخش گفت: عنوان این تئاتر، آخرین معرکه است و با موضوع غیرت حسینی و عفت زینیبی به اجرا درمی آید که کارگردان اثر، مجید علیزاده و دستیار کارگردان،محسن صلواتی و تهیه کننده،سید سعید میرصادقی و دستیار تهیه کننده،سید حسین میرصادقی و بازیگران،سید احمد موسوی و رحمان اسلامی نقش آفزینی میکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار