جانشین شبکه فراگیر مردمی حجاب و عفاف کشور: جایگاه اصلی زن در جامعه به حدی است که میتواند اثرات خود را بعد از هزار سال در جامعه بگذارد.
کد خبر: ۷۸۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶ 10 October 2019

به گزارش تابناک قم، سجاد زین علیان، جانشین شبکه فراگیر مردمی حجاب و عفاف کشور در مراسم رونمایی از محصولات هنری با موضوع غیرت و حجاب و عفاف با اشاره به اتفاقات حادثه کربلا گفت: در حادثه کربلا و اربعین، بخش پررنگ این حماسه که مورد غفلت قرار گرفته است، بخش غیرت و حیا و عفاف در این حماسه بزرگ است.

حادثه عاشورا را هنر زنده نگه داشت

وی با بیان اینکه اربعین ادامه حضور زنانه کربلاست، افزود: جایگاه اصلی زن در جامعه همیشه مورد توجه بوده است و باید باور کنیم که چگونه یک زن می تواند اثراتی در جامعه بگذارد که بعد از هزار سال اثرش بماند.

زین علیان با توصیف سخنان پیامبر اکرم که سیدالشهدا مظهر حیات است، ابراز کرد: امام حسین در واقعه کربلا حیا را نگه داشت و حتی در گودی قتلگاه هم از آن گذر نکرد.

وی قمر بنی هاشم را مظهر غیرت دانست و گفت: غیرت مداری در جامعه شیعه باید موج بزند و این اتفاق حتی در فرهنگ ایرانی نیز دیده میشود.

جانشین شبکه فراگیر مردمی حجاب و عفاف کشور در ادامه کفت: همیشه زن عفیف و پاکدامن بوده است و نقش فعال و تربیتی انسان ها را به عهده داشته است.

وی با تاکید به اینکه نمود غیرت و حیا را باید روایت کرد، اطهار کرد: باید نگاهی دوباره و بازخوانی جدی به حیا و عفاف در جامعه داشته باشیم و به تعبیر امام خامنه ای اگر هنر به وسط میدان بیاید، در حل موضوع مسئله حجاب و عفاف زن می تواند راه گشای بزرگی باشد.

زین علیان با بیان اینکه حادثه عاشورا را هنر نگه داشت، اظهار داشت: حیا زدایی همیشه مورد توجه دشمنان و شیطان بوده و حتی آدم و حوا را وسوسه کرد که این ویژگی دشمنان قسم خورده بی حیایی و بی عفتی جامعه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار