استقبال استاندار قم از پیشنهاد انتخاب استان قم به عنوان پایتخت کتاب
استاندار قم از پیشنهاد پایتخت کتاب ایران که توسط حجت‌الاسلام جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم مطرح شد استقبال کرد و گفت: در این زمینه باید پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان انجام شود.
کد خبر: ۷۸۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴ 08 October 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه هم‌اندیشی با حجت‌الاسلام جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استانکه در دفتر استانداری برگزار شد،با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه مفید در جامعه اظهار داشت:استان قم به‌عنوان ام‌القری جهان اسلام و شهری فرهنگی و پیشگام در حوزه نشر و کتاب‌خوانی باید در این زمینه الگو باشد.

پایتخت کتاب ایران شایسته

وی از پیشنهاد پایتخت کتاب ایران که توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم مطرح شد استقبال کرد و تصریح کرد: در این زمینه باید پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان انجام شود.

استاندار قم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج کتاب‌خوانی در جامعه گفت:خلق ایده‌های نو در موضوعات فرهنگی در ارتقاء سرانه مطالعه و معرفی خدمات کتابخانه‌ای تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم نیز در این جلسه ضمن تشریح وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان قم، گزارشی از آمارهای موجود برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و فعالیت‌های انجام‌شده در سال 98 را ارائه داد.

وی به پروژه کتابخانه نوبهار اشاره کرد و افزود: امید است با تأمین اعتبار موردنیاز، کتابخانه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد:در کنار کار کتابداری و ارائه خدمت به مردم، تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان از دیگر اولویت‌های این اداره کل برای ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان است.

جباری از برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و بخش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجراشده مانند جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و نشست‎های نقد و ... در کتابخانه‌های عمومی گزارشی را ارائه کرد.

وی قم را شایسته پایتخت کتاب ایران دانست و از استاندار قم برای تحقق این موضوع درخواست مساعدت کرد و در پایان از استاندار به‌عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم برای حضور در مراسم گرامیداشت روز، کتاب، کتابخوانی و کتابدار که مایه دلگرمی کتابداران است، دعوت به عمل آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار