مدیرکل بهزیستی قم خبر داد؛
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه قم در مناسب‌سازی فضای شهری جهت آسایش معلولان رتبه برتر در کشور را دارد، گفت: مشخصات ۲۱ هزار معلول در سامانه استان قم ثبت شده‌ است.
کد خبر: ۷۸۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷ 07 October 2019

به گزارش تابناک قم، هادی کریمی اصل در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، بهزیستی را سازمان خدمات اجتماعی با حوزه کاری متنوع دانست و افزود: بهزیستی نیازمندان، ایتام، معلولین و افرادی را که توان زندگی مستقل را ندارند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: ۲۱ هزار معلول در سامانه استان قم ثبت شده‌اند که شامل معلولان جسمی‌حرکتی، معلولان ذهنی و ناشنوایان و نابینایان می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه استان قم در مناسب‌سازی فضای شهری جهت آسایش معلولان رتبه برتر در کشور را دارا است، افزود: در قم هفت هزار و ۵۰۰ معلول در منزل نگهداری می‌شوند و سرانه‌ای از سوی دولت برای نگهداری این افراد پرداخت شده که با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: هزار و ۷۰۰ نفر شرایط دریافت مستمری را دارند ولی امکان پرداخت وجود ندارد.

کریمی بیان کرد: ۲ هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در مراکز توانبخشی استان قم خدمات لازم را دریافت می‌کنند که برای این افراد نیز سرانه ۷۰۰ هزار تومانی به صورت ماهانه پرداخت می‌شود که در این زمینه نیز مشکلات بسیاری وجود دارد، زیرا به دلیل بالا بودن هزینه‌ها، خانواده‌ها توان کمک ندارند و بهزیستی نیز به دلیل دولتی بودن صندوق‌های مشارکتی برای دریافت کمک‌های مردمی همچون برخی نهادها در اختیار ندارد تا بتواند از کمک‌های مردم نیز استفاده کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود سه هزار و ۷۰۰ تماس مرتبط با بهزیستی برقرار شد، افزود: کارشناسان بهزیستی طی سال گذشته به هزار و ۳۰۰ تماس خدمات اورژانس شامل جلوگیری از خودکشی، کودک‌آزاری، همسرآزاری و غیره پاسخ دادند.

مدیر کل بهزیستی استان قم تصریح کرد: سال گذشته به ۹۰۰ نفر از جامعه هدف توسط بهزیستی وام توانمندسازی و اشتغال پرداخت شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار