مستند "از نسل حاتم" با حضور آیت‌الله میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در قم رونمایی شد.
کد خبر: ۷۸۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ 06 October 2019

به گزارش تابناک قم، مستند "از نسل حاتم" شامگاه شنبه در سالن سینمایی مجتمع هدایت رونمایی شد

این مراسم با حضور آیت‌الله میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری، طلاب،دانشجویان، هنرمندان و اقشار مختلف برگزار شد.

محمدحسن رضایی نویسنده و کارگردان مستند در این مراسم بیان کرد: برای ساخت این مستند به مسیر طریق العلما در پیاده‌روی نجف کربلا رفتیم چون قدمت بیشتری دارد.

وی افزود: مستند از نسل حاتم به مدت 30 دقیقه است و 2 سال برای ساخت آن زمان صرف شد.

مراسم اربعین حسینی با انقلاب اسلامی به جوشش عجیبی رسیده

آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری نیز در این مراسم اظهار داشت: تمدنی که نماد آن تخت جمشید یا برج‌های سر به فلک کشیده مدرن است با تمدنی که نماد آن کعبه و خراسان است متفاوت است.

وی با اشاره به اهمیت زیارت تصریح کرد: زیارت که تجدید بیعت با امام(ع) است از ارکان جامعه است و اگر به دنبال جامعه‌ای بر محور امام هستیم باید ایثار و ازخودگذشتگی در آن وجود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نقش زیارت در شکل‌گیری تمدن بر مبنای امام بسیار مهم است،زیارت امام حسین(ع) دارای اجر و پاداش بسیار عظیمی است که ثواب آن قابل‌شمارش نیست.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد:آنچه شما در اربعین مشاهده می‌کنید ظهور همین جامعه‌ای است که در آن کرامت امام تجلی پیداکرده است.

آیت‌الله میرباقری عنوان کرد: زیارت یکی از ارکان شکل‌گیری این جامعه است و اربعین یکی از نمونه‌های بارز این تجمع است و درواقع یک جوشش عجیبی است که شکل‌گرفته و این جوشش با انقلاب اسلامی به این نقطه رسیده است.

وی تصریح کرد:امیدواریم عزیزانی که در رشته‌های مختلف فعالیت دارند نقطه گیری و ارتباط با ملکوت و ظاهر عالم و امام به تصویر بکشند اگرچه هنر موجود توان ارائه چنین چیزی را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:زیارت یک نماد تمایل قلوب به سمت امام است و از ارکان ساخت تمدن الهی است، زیارت اربعین دارای جلوه خاصی از شکل‌گیری امت حول امام و بلد امن است و فرمود اگر مردم حول محور امام جمع شوند بلد امن محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برکات عظیم مراسم اربعین حسینی بیان کرد:نمونه‌ای از امنیتی که در تجمع حول محور امام شکل می‌گیرد در زیارت اربعین مشاهده می‌شود و هم قلوب احساس امنیت کرده و جامعه نیز بر محور ایثار شکل‌گرفته است.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه انسان متقی بیشترین تبعیت را از معصومین می‌کند،خاطرنشان کرد: هرانسانی تبعیت بیشتری دارد متقی تر است ودرجات کرامت و شرافت شکل می گیرد و انسان با تقوا بیشتر مورد کرامت قرار می گیرد.

مستند "از نسل حاتم" به همت مستندسازان کانون روایت مقاومت و در کشور عراق تهیه و تصویربرداری شده است،این مستند روایتی از مهمان‌نوازی همسایگان فرات در ایام اربعین حسینی است.

مستند

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار