اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم برای ساماندهی تبلیغات ورودی‌های قم و انتقال پیام‌های فرهنگی با استفاده از این بسترهای تبلیغاتی مصوبه‌ای را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۷۸۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳ 26 September 2019

به گزارش تابناک قم، نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم عصر امروز به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه بسترهای تبلیغاتی جاده‌های منتهی به قم باید برای تبلیغات فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: واگذاری این تابلوها از بخش‌های خصوصی و دولتی غیرفرهنگی به دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی باید دنبال شود.

حسینی کاشانی اضافه کرد: ورودی تهران و ورودی کاشان دو مسیر مهم و پرتردد است که امیدواریم با مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان قم بتوانیم از این بسترها که در اختیار اداره‌کل حمل و نقل است برای تبلیغات فرهنگی استفاده کنیم.

مرحمی بر یک زخم قدیمی

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: استفاده از نمادهای فرهنگی، معنوی و ارزشی به‌جای نمادهای تبلیغاتی و تجاری در استان قم به‌عنوان پایتخت جهان اسلام اقدامی قابل تقدیر و مرحمی بر یک زخم قدیمی است که برخی همانند گذشته همچنان می‌خواهند نام شهدا را از معابر و خیابان‌ها حذف کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی از حرم مطهر بانوی کرامت، مراجع و حوزه‌های علمیه و مسجد مقدس جمکران به‌عنوان جاذبه‌های شهر مقدس قم نام برد و تصریح کرد: ورودی‌های شهر قم باید متناسب با این موضوعات باشد تا مورد پسند عموم مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید کارگروه مشخصی با حضور نمایندگان سپاه، ارشاد، شهرداری، حوزه، حرم بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران و اصناف تشکیل شود تا بر اساس نیازمندی‌های قم محتوا و شکل تبلیغات را تعیین کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی کمیته‌ای مشخص شود تا طرح استفاده از تبلیغات فرهنگی به‌جای تبلیغات تجاری را تکمیل‌تر کرده و به غیر از دو ورودی کاشان و تهران، دیگر ورودهای شهر مقدس قم را نیز مورد توجه قرار داده و یک برنامه جامع را به شورا ارائه دهد که امکان دارد کمیته به این نتیجه برسد که تبلیغات تجاری در شأن قم نیز برای پشتیبانی مالی طرح دنبال شود.

ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار قم با اشاره به اینکه موضوع ورودی‌های قم تابلوهای تبلیغات تجاری است نه المان‌ها، عنوان کرد: موضوع المان از موضوع تابلوها متفاوت است، برای ساماندهی این تابلوها می‌توان آن‌ها را به شهرداری واگذار کرده و در یک مجموعه مشخص کار را دنبال کنیم اما تحقق این هدف نیاز صبر است تا بتوانیم به مروز زمان ایرادات و مشکلات را رفع کنیم.

برای ورودی های شهر قم برنامه ریزی شود

نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: اکنون که بستر ساماندهی ورودی‌های قم فراهم شده است؛ بهتر است کار را فراتر از دو ورودی دیده و برای همه ورودی‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم هم در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و بیان کرد: طی 6 ماه نخست سال جاری 83 میلیون خورود در ورودی‌های قم تردد داشته‌اند به همین علت تبلیغات ورودی‌های قم از اهمیت بسیاری برخودار است و باید برای آن برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار