همزمان با اربعین حسینی(ع)؛
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: سال گذشته ۶۵ موکب کار خدمت‌رسانی به زائران اربعین را بر عهده داشتند ولی امسال بیش ۱۱۱ موکب آماده خدمت‌رسانی هستند.
کد خبر: ۷۸۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳ 25 September 2019

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور در جلسه ستاد اربعین استان قم که با حضور استاندار قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه پیش بینی می‌شود عبور زائران همایش بزرگ اربعین از قم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد، گفت: برنامه‌ریزی ما به دو شکل ارائه خدمات در عراق و در استان قم است، چرا که قم به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در مسیر عبور زائران خارجی به ویژه پاکستانی است که برای حضور در پیاده‌روی اربعین از قم عبور خواهند کرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ورود زائران بیشتری به شهر مقدس قم را شاهد باشیم و برای این منظور مصلای قدس و مسجد مقدس جمکران برای میزبانی از زائران خارجی به ویژه پاکستان در نظر گرفته شده است و برای میزبانی مطلوب، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی کمیته‌های سیزده‌گانه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته نظارت، ارزیابی و آمار ستاد اربعین استان قم افزود: قم هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت برای میزبانی از زائران ایرانی و خارجی قرار دارد سال گذشته تنها مصلای قدس برای اسکان زائران در نظر گرفته بودیم ولی امسال هم مصلای قدس و هم امکانات مسجد جمکران برای پذیرایی و اسکان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران با توجه به وجود پارکینگ‌های مناسب، امکانات درمانی و اسکان برای زائران در نظر گرفته شده است.

عالی پور اظهار داشت: سال گذشته ۶۵ موکب کار خدمت‌رسانی به زائران را بر عهده داشتند ولی امسال بیش ۱۱۱ موکب آماده خدمت‌رسانی هستند که مهم‌ترین برنامه موکب‌ها پذیرایی از زائران در خود شهر قم است و با توجه به پیش بینی ورود تعداد بیشتر زائر حتی در منطقه سلفچگان تعداد موکب‌ها را افزایش دادیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار