رئیس اتحادیه نانوایان قم از جمع‌آوری نان‌های سایر استان‌ها که به قم می‌آید خبر داد و گفت: نان از استان‌های دیگر نباید وارد سوپرمارکت‌های قم شود و این خلاف مقررات و تداخل صنفی است که ما با آن برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۸۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 25 September 2019

به گزارش تابناک قم، علی‌اکبر زارعی، با اشاره به تعداد نانوایی‌های فعال در قم اظهار داشت: 308 واحد نانوایی نیمه‌دولتی، و 467 واحد نانوایی دولتی و جمعاً 775 واحد نانوایی در شهر قم مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه سه هزار و 200 نفر در واحدهای نانوانی در قم مشغول به کار هستند، ابراز کرد: متأسفانه این افراد در سال‌های گذشته همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و توجه چندانی به آنان نشده است.

رئیس اتحادیه نانوایان قم با تأکید بر اینکه قم ادعای پایتختی نان سنگک در کشور بوده و این موضوع ثابت‌شده است، تصریح کرد:113 واحد نیمه‌دولتی و 160 واحد دولتی و در مجموع 273 واحد نانوایی سنگک در قم وجود دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های نان سنگک خاطرنشان کرد: سنگک تنها نانی است که فرایند خمیرگیری متفاوتی دارد و در این نان اصلاً امکان استفاده از جوش‌شیرین و افزودنی‌ها وجود ندارد و به همین خاطر سالم‌تر از دیگر نان‌ها است.

زارع با انتقاد از عدم افزایش قیمت نان در سال‌های گذشته توضیح داد: پنج سال است که قیمت نان افزایش نداشته است و دولت دائم به این دلیل که به مردم فشار وارد نشود با آن مخالفت می‌کند، در این میان، بزرگ‌ترین مشکل ما اضافه شدن بی‌رویه نانوایی‌ها و ایجاد رقابت معکوس بوده که البته صدور مجوز ممنوع اما دیرهنگام ایجاد شد و بازار اشباع شد که مشکلات زیادی به دنبال خود داشته است.

وی همچنین از جمع‌آوری نان‌های سایر استان‌ها که به قم می‌آید خبر داد و یادآور شد: نان از استان‌های دیگر نباید وارد سوپرمارکت‌های قم شود و این خلاف مقررات و تداخل صنفی است که ما با آن برخورد خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار