رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان از برگزاری این همایش خبر داد و گفت: دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان از این پس به صورت دائمی برقرار خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱ 24 September 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی در نشست خبری دومین همایش ملی کتاب سال بانوان که با حضور اهالی رسانه قم در سالن جلسات جامعة‌الزهرا برگزار شد عنوان کرد: همایش کتاب سال بانوان به عنوان پدیده‌ای مهم در حوزه زن و خانواده مبتنی بر دو اصل است که اصل نخست که مبنای این همایش نیز است، شناسایی و استفاده از ظرفیت قابل توجه و عظیم پژوهشی در قشر بانوان است.

وی اضافه کرد: جامعة‌الزهرا از بزرگترین تجمع بانوان حوزوی در جهان اسلام برخوردار است که با پذیرش‌هایی که در سال جاری صورت گرفته است حدود 20 هزار بانوی طلبه در سطوح مختلف را در بر می‌گیرد که دومین هدف از برگزاری این همایش جهت‌دهی به مطالعات بانوان در حوزه خانواده و همچنین جهت‌دهی به پژوهش‌های بانوان حوزوی است.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان بیان کرد: نخستین دوره از همایش کتاب سال بانوان با جمعیت و ظرفیتی مناسب در سال گذشته برگزار شد که حدود 600 اثر از بانوان در حوزه زن و خانواده مورد بررسی شد و از برگزیدگان تقدیر شد.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان اذعان کرد: امسال دومین همایش کتاب سال بانوان برگزار می‌شود که یکی از تفاوت‌های مثبت همایش امسال با نخستین دوره این همایش استفاده از شورای سیاستگذاری متشکل از اعضای صاحب علوم حوزوی و همکاری با سازمان‌های مختلف به منظور استفاده از نظرات و تجربیات اعضای این شورا در راستای ارتقاء سطح کیفی این همایش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مدنی افزود: پس از برگزاری دوره نخست این همایش آسیب‌شناسی این همایش را آغاز کردیم و با شناسایی ضعف‌های موجود در کار طی جلسات متعدد آنان را بررسی و برای رفع آنان برنامه ریزی کردیم.

وی ادامه داد: آثار دریافتی همایش امسال محدود به زبان فارسی نیست و آثاری که با زبان‌های دیگری تألیف و گردآوری شده است نیز امسال در همایش پذیرفته می‌شود.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان تشریح کرد: دبیرخانه دائمی کتاب سال بانوان به صورت دائمی برقرار خواهد بود و نظرات و پیشنهادات در طول سال دریافت می‌شود و خلأ‌های موجود در کار نیز در این دبیرخانه بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مدنی اضافه کرد: زمان دقیق برگزاری این همایش به زودی مشخص شده و اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزیده شدن در این همایش بر مبنای اثر مؤلف یا مؤلفان خواهد بود و نهادی به عنوان نهاد برتر در این همایش معرفی نخواهد شد.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان بیان کرد: بخش ویژه این همایش اگر به تأیید شورای سیاستگذاری برسد معرفی نشریات برتر بانوان خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه هیچ تعهدی بر این مسئله نیست که افراد پرآوازه به عنوان نفرات برتر معرفی شوند یا اینکه حتما رتبه اول در هر رشته وجود داشته باشد گفت: نهایت سعی داوران و شورای سیاستگذاری بر این است که آثار دریافتی با نهایت دقت بررسی و آثار برتر به همایش معرفی شوند.

وی ادامه داد: برای انتشار آثار برگزیده که به صورت پایان‌نامه ارائه شود جامعة‌الزهرا آمادگی دارد به معرفی و انتشار آن بپردازد.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان از مهم‌ترین اهداف ایجاد دبیرخانه دائمی برای همایش کتاب سال بانوان را کمک به نویسندگان، محققان و پژوهشگران دانست و گفت: کمک به پژوهشگران از سوی دبیرخانه به منظور وارد ساختن محتویات آثار علمی پژوهشگران به فضای جامعه علمی است.

مدنی تشریح کرد: مفید بودن آثار علمی ارسال شده به دبیرخانه در راستای حل مشکلات جامعه و پاسخ‌دادن به نیاز جامعه از جمله معیارهای اولیه سنجش و انتخاب آثار برتر در این همایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این همایش دو محور اساسی دارد عنوان کرد: نخستین محور این همایش دریافت و استفاده از آثار بانوان مؤلف در تمامی موضوعات مربوط به علوم انسانی است و دومین محور این همایش جمع‌آوری تألیفات برتر بانوان و آقایان در زمینه «زن و خانواده» است.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان بیان کرد: در صدد هستیم طی سال‌های آینده این همایش از سطح ملی به سطح بین‌المللی ارتقا یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار