معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای آغاز عملیات عمرانی پایانه جنوبی منتظر واگذاری زمین بوده و مطالعات و طراحی آن تا فاز ۲ به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۷۸۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶ 24 September 2019

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان، با تشریح شرایط زائرپذیری و ورود سالیانه 20 میلیون مسافر به شهر قم اظهار داشت: یکی از نیازهای شهر قم ساماندهی پایانه‌ها بوده و باید با رویکرد جدید مکان‌یابی پایانه‌ها انجام شود.

وی قابل‌دسترس بودن پایانه و نزدیکی آن به شهر را یکی از شاخصه‌های مهم انتخاب مکان در ساخت پایانه دانست و افزود: امروزه برای ایجاد جذابیت برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در سفرهای خارج شهری باید پایانه‌ها در دسترس مردم باشد و باید به فکر کوتاه کردن مسیرها برای رسیدن به پایانه‌ها باشیم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر ساخت پایانه‌های مسافربری و ساماندهی پایانه‌های غیرمتمرکز تصریح کرد: متأسفانه درروند ساخت و ساماندهی پایانه‌های غیرمتمرکز شهرداری با چالش‌های جدی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو است که احداث و ساخت این پایانه‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

وی یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری را عدم تخصیص زمین دانست و خاطرنشان کرد: پایانه جنوبی باوجود تکمیل مطالعات و طراحی آن تا فاز دو به علت عدم تخصیص زمین بلاتکلیف مانده است.

ذاکریان با گلایه از عدم توجه ارگان‌های مرتبط به مسئله زمان و نیاز شهر تأکید کرد: امروز شهر قم با توجه به زائرپذیری و ورود سالیانه 20 میلیون نفر توریسم مذهبی به شهر نیازمند همکاری و توجه بیشتری از طرف ارگان‌های مرتبط با شهرداری است.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال احداث پایانه‌های مسافربری برون‌شهری به‌صورت غیرمتمرکز است، یادآور شد: مطالعاتی برای احداث چندین پایانه غیرمتمرکز انجام‌شده است که بعد از بررسی تمام جوانب کار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار