استاندار قم:‌
استاندار قم با اشاره به جایگاه ویژه قم در نظام اسلامی و لزوم رعایت کامل ارزش‌های دینی در آن،‌ گفت: ارزیابی دقیق از وضعیت عفاف و حجاب در ادارات استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۸۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴ 16 September 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه شورای اداری قم، بیان کرد: پس از انجام این ارزیابی، دستگاه‌هایی که در چارچوب صیانت از حقوق شهروندی و التزام به رعایت عفاف و حجاب قدم جدی برداشته باشند، تقدیر و دستگاه‌هایی که در این مورد کم‌کاری کرده‌اند بازخواست خواهند شد.

وی بیان کرد: البته مساله مهم عفاف و حجاب در شهر مقدس قم در قالب شورای فرهنگ عمومی و قرارگاه ۱۹ دی نیز به‌صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در رابطه با موضوع تکریم ارباب‌رجوع نیز قریب به‌اتفاق دستگاه‌های اجرایی استان، برنامه‌هایی را برای ملاقات مردمی مدیران بدون نیاز به تعیین وقت قبلی اجرایی کردند و مدیرکل بازرسی استانداری به‌صورت مداوم این مساله را دنبال و به شکایت‌های شهروندان در این خصوص رسیدگی می‌کند.

استاندار قم با اشاره به این‌که در همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: باید هرچه سریع‌تر بسترهای لازم برای اجرای کامل طرح دولت الکترونیک در قم عملیاتی شود تا در این استان بیشترین خدمت را به‌صورت منسجم بدون نیاز به مراجعه حضوری به مردم ارائه دهیم.

وی همچنین بیان کرد: استانداری قم با مشارکت فعال نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیر دغدغه‌های مراجع عظام تقلید، روحانیت معزز و اقشار مختلف مردم شریف قم است و برنامه‌های توسعه استان را با جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: تعامل خوبی میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برقرار است و همه در سالی که با عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده و در آن انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم برای حل مسائل و مشکلات مردم به‌خصوص در حوزه‌های اقتصادی،‌ تلاش می‌کنند.

سرمست گفت: اگر در حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی کم‌وکاست داشته باشیم، در برابر مشکلات اقتصادی آسیب‌پذیر می‌شویم بنابراین لازم است در سال جاری با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش و طرح شوم دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام را خنثی کنیم.

وی افزود: قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی دارای جایگاه حساسی است و کوچک‌ترین واقعه‌ای در این استان بازتاب بین‌المللی دارد،‌ بنابراین باید در این شرایط ویژه به‌دوراز گرایش‌ها حزبی،‌ وفاق و همدلی خود را بیش‌ازپیش نشان دهیم.

وی ادامه داد:‌ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتخابات در قم همچون گذشته درنهایت صحت، سلامت و بی‌طرفی رقم خواهد خورد.

استاندار قم با اشاره به لزوم برگزاری انتخابات پرشور در قم به‌دوراز هرگونه حاشیه‌سازی، گفت:‌ در این شرایط حساس باید بسیار مراقب ملاحظات باشیم و از ذکر مسائل حاشیه‌ای و اختلاف افکن به جد پرهیز کنیم.

وی بیان کرد:‌ عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را از همه دستگاه‌های اجرایی استان توقع داریم و برای ما تعطیلی حتی یک کارخانه و بیکار شدن یک کارگر نیز قابل‌قبول نیست، بلکه باید ظرفیت تولید استان بیش از گذشته افزایش یابد و مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند.

وی ادامه داد: قم دارای جایگاه خاصی در نظام اسلامی است و باید در همه زمینه‌ها ازجمله مباحث رونق تولید پیشرو باشد.

سرمست گفت: دیپلماسی و سیاست داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی برپایه اقتدار و مقاومت بناشده و همین نکته موجب پذیرش واقعیت این نظام توسط دشمنان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن برگزاری مجالس سوگواری سیدالشهدا باشکوه تمام، بر اجرای کامل برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ستاد اربعین در استان قم تأکید کرد.

در پایان این جلسه طی آیینی با حضور استاندار قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از مسئولان استان،‌ حکم معاونین استانداری قم به ایشان اعطا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار