همزمان با آغاز دهه اول محرم الحرام 1441 هجری قمری، برنامه های مختلف سوگواری و مرثیه سرایی در جای جای شهر مقدس قم برپا می شود.
کد خبر: ۷۷۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۲ 02 September 2019

به گزارش تابناک قم، بخشی از مهم ترین این برنامه‌ها، هر روز در چند نوبت و در جوار مضجع نورانی حضرت کریمه اهل بیت (س) خواهد بود که بعد از نماز جماعت صبح دهه اول محرم، حجت الاسلام ظهیری به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین از ساعت 11 و 30 دقیقه روزهای دهم تا نوزدهم شهریور ماه سال جاری و همزمان با اول تا دهم محرم الحرام، آستان مقدس فاطمی (س) شاهد ذکر مصیبت حجج اسلام میردامادی و صادقی واعظ خواهد بود و پس از آن رضا ایزدی نیز به قرائت زیارت عاشورا می‌پردازد.

برنامه بعدی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه نخست محرم الحرام سال جاری از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و سخنرانی حجج اسلام بیگدلی و بخشی و سپس مداحی یاسین شیخ زاده، گرمابخش محافل حسینی خواهد بود.

در عین حال مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با حضور زائران و مجاوران بانوی کرامت (س) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برپا می‌شود که این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و مداحی علی مهدوی نژاد همراه خواهد بود.

مسجد مقدس جمکران نیز از همزمان با شب های محرم الحرام، شاهد برپایی مجلس ذکر مصیبت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرزا محمدی خواهد بود؛ این مراسم از ساعت 21 و 20 دقیقه با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود.

هیئت کف العباس (ع) نیز در مصلای قدس قم از روز یکشنبه دهم شهریور ماه اقامه عزا می‌کند؛ برنامه ای که با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز می‌شود و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی به بیان فضائل و مناقب اهل بیت (ع) می‌پردازد.

دیگر برنامه شهر مقدس قم در این ایام، مجلس سوگواری هیئت رزمندگان اسلام است که همزمان با شب اول محرم از ساعت 21 آغاز شده و تا 11 شب ادامه خواهد داشت؛ برنامه ای که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) واقع در گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) تشکیل می‌شود و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی و مداحی حسن شالبافان همراه است.

مجلس دیگر سوگواری را هیئت ثارالله قم از شب اول تا شب دوازدهم محرم الحرام 1441 هجری قمری و از ساعت 21 در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار می‌کند؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری سخنرانی می‌کند و با مرثیه سرایی عباس حیدرزاده به پایان می‌رسد.

و اما مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم نیز از شب اول تا شب دهم محرم الحرام از ساعت 21 و 15 دقیقه شاهد برپایی مراسم عزای هیئت خادم الرضا (ع) با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام آزادی خواه و مداحی مداحان اهل بیت (ع) خواهد بود.

هیئت قرآن و عترت متوسلین به چهارده معصوم (ع) نیز در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شهر مقدس قم با سخنرانی حجت الاسلام سیدمیرزایی و مرثیه سرایی مداحان اقامه عزا می‌کند که این مراسم از عصر، نهم شهریور ماه 1398 به مدت 11 روز و از ساعت 17 آغاز می‌شود.

دیگر برنامه این دهه در شهر مقدس قم، برنامه هیئت قتیل العبرات است که از دهم شهریور ماه 1398 هجری شمسی مصادف با اول محرم الحرام 1441 هجری قمری به مدت 10 روز آغاز می‌شود و با همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خواهد بود.

این برنامه در حسینیه حضرت ام البنین (س) واقع در 45 متری شهید صدوقی (ره)، کوچه 56 با سخنرانی حجت الاسلام ناصر خلج در موضوع «ویژگی‌های عاشورائیان» و مداحی سید حسن علوی نژاد همراه است.

مسجد و حسینیه فاطمیون قم واقع در میدان بسیج، بلوار ایرانی، جنب بوستان کودک نیز از ساعت 20 و 30 دقیقه به مدت 10 شب شاهد سخنرانی حجت الاسلام الیاسی و مداحی مهدی سلحشور و محمدجواد احمدی خواهد بود.

پایگاه بسیج شهید عباس حاجی زاده نیز در حسینیه موج الحسین واقع در 55 متری عمار یاسر قم، کوچه 37 از یکشنبه دهم شهریور ماه و بعد از نماز ظهر و عصر، اقامه عزا می‌کند که سخنران این مراسم حجت الاسلام الیاسی خواهد بود و مهدی سلحشور و سید جواد منتظری نیز در آن مرثیه خوانی می‌کنند.

«هیئت انصارالمهدی (عج) رهروان شهدا» شهر مقدس قم نیز در جوار پایگاه بسیج منطقه شهر قائم، به مدت 11 شب، یعنی تا شام غریبان شهدای کربلا و از ساعت 21 و 15 دقیقه تشکیل می‌شود که این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام نجفی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار