شهردار قم با اشاره به وضعیت اجرای پروژه مترو در قم گفت: به دنبال بهره برداری 5.2 کیلومتر از متروی قم تا سال 1399 هستیم.
کد خبر: ۷۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷ 01 September 2019

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات 75 پروژه شهرداری قم با اشاره به روند افتتاح پروژه‌های شهرداری قم اظهار کرد: در دهه کرامت 200 پروژه شهرداری با اعتبار 420 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، در هفته دولت 75 پروژه شهرداری قم با اعتبار 210 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و تمام پروژه‌های شهرداری قم براساس افق 1400 این شهر است.

وی ادامه داد: پروژه‌های شهرداری قم در بخش‌های مختلف هستند و تنوع پروژه نشان از توسعه متوازن دارد، در بحث زیست محیطی مثل مترو و حمل و نقل عمومی نیاز به کمک نمایندگان مجلس داریم، 80 واگن برای متروی قم با تامین اعتبار از سوی دولت تثبیت شد و هزینه خرید این تعداد واگن، هزار و 200 میلیارد تومان است.

شهردار قم افزود: میزان تولید زباله در قم در روز حدود 700 تن است و با افتتاح سیستم خط تفکیک زباله و تولید کود کمپوست در قم، 300 تن از این زباله بازیافت می‌شود، تا پایان سال 300 تن دیگر از زباله شهر قم بازیافت خواهد شد و تا سال 1400 دیگر هیچ زباله ای در شهر قم دفن نمی‌شود.

سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت فضای سبز شهر قم اظهار کرد: 14 بوستان در شهر به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهد شد و سرانه فضای سبز از 14.1 مترمربع به 19.7 مترمربع رسیده است و تا پایان برنامه به 27 مترمربع خواهد رسید، هر سال 300 هکتار به فضای سبز شهر قم افزوده می‌شود که آب و پساب مورد نیاز آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:در تمام مناطق شهر قم به جز منطقه 2، باغ بانوان داریم تا بانوان در این فضا به تفریح و ورزش بپردازند.

شهردار قم افزود: دو مجموعه فرهنگی و ورزشی با وسعت بیش از دو هزار متربع در منطقه یک و 6 در هفته دولت به بهره برداری رسید و در هر منطقه شهر یک مجموعه فرهنگی و ورزشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پروژه قم کارت تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد و این کارت هم کیف پول است و هم دیگر خدمات شهروندی را ارائه می‌دهد.

شهردار قم افزود: رمپ D پل 9 دی را در هفته دولت شروع می‌کنیم و به دنبال تکمیل آن تا پایان سال هستیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه 54 میلیون نفر از جمعیت کشور شهر نشین هستند تصریح کرد: از هشت سال پیش دولت اتوبوس به شهرها نداد و ظرفیت اتوبوس سازی ایران جواب نیاز کشور را نمی‌دهد. فرسودگی اتوبوس‌ها موجب کاهش استفاده مردم از این ظرفیت شده است، 104 دستگاه اتوبوس در قم اورهال شدند و 100 دستگاه نیز برای شهر خریداری شده که به زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی قم می‌شوند.

وی ادامه داد: اعتبار نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها از سال 96 قطع شد، پیش از این هزار و 500 تاکسی در شهر قم نوسازی شدند.

شهردار قم افزود: تفکیک در مبدا زباله دارای اهمیت زیادی است و در تمامی محلات قم ایستگاه‌های جمع آوری پسماند خشک وجود دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های شهر قم اظهار کرد: 12 پل عابر پیاده در شهر تا پایان سال اجرا می‌کنیم، پیاده رو چهارمردان به زودی احداث می‌شود و آزادسازی فاز 5 عماریاسر و محور سجادیه به سرعت ادامه دارد.

وی در خصوص وضعیت پروژه مترو خاطرنشان کرد: به دنبال بهره برداری 5.2 کیلومتر از متروی قم تا سال 1399 هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار