یادواره ۵۸ شهید روستای ورین شهرستان محلات با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و همچنین مردم شهید پرور این روستا، مسئولین استانی و محلی در جوار امامزاده محمد(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰ 31 August 2019

حجت الاسلام میرزا محمدی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: پیام ۵۸ شهید روستای ورین و شهدای انقلاب اسلامی به جوانان ما این است که اگر می خواهید در عرصه کار وارد شوید باید جهادی عمل کنید، جوانان انقلابی و ارزشی اگر قرار است در برابر شهدا رو‌سفید عمل کنند باید وارد عرصه علم و فناوری شوند و با تأسی به شهدا یک کار جهادی انجام دهند.

وی ادامه داد: هر کجا به بن بست خوردیم رهبر انقلاب اسلامی از عنصر کلیدی جهاد استفاده کردند، در فساد اقتصادی مقام معظم رهبری چندین بار تصریح کردند که درمبارزه با فساد اقتصادی باید یک کار جهادی انجام شود در توسعه علم و تکنولوژی و در صنعت و فناوری بارها تعبیر به جهاد علمی را بیان کرده‌اند که نتیجه و ثمره آن را در انرژی هسته ای دیدیم که جوانان ارزشی ما غنی سازی اورانیوم را در یک کار جهادی به ثمر رساندند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در پیشرفته ترین کشورهای دنیا غنی سازی اورانیوم از ۳درصد تا 20 درصد طی ۶ ماه تا ۹ ماه طول میکشد اما شهید احمدی روشن ها، مجید شهریاری ها و علی محمدی ها با توسل به اهل بیت و حرکت جهادی در طی ۹ ساعت توانستند غنی سازی اورانیوم را انجام دهند، این ها همه نتیجه کار جهادی است.

حجت الاسلام میرزا محمدی اضافه کرد: اگر قرار است کالای ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشد طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید کار جهادی انجام شود؛ امروز برای عبور از این گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی تعبیر به جهاد اقتصادی می کنند.

دراین مراسم همچنین حاج حسین یکتا یکی از فرماندهان جنگ به خاطره گویی از دوران هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان مدافعین حرم پرداخت.

اجرای سرود دانش آموزان شهر آباده از برنامه های دیگر این مراسم بود.

از بهترین لحظات به یادماندنی این مراسم می توان به تشیع پیکر شهید گمنام که در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نایل گردیده بود اشاره کرد که حالت معنوی و حماسی ویژه ای به حاضرین جمع القا کرد.

در این یادواره حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ریاست دیوان اعدالت اداری کشور و فرمانده سپاه اراک و مسئولین بنیاد شهید و ایثارگران استان مرکزی و بخشدار و جمع دیگر از مسولین محلی حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار