رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به پیش‌بینی حضور ۲ هزار نفر در ۱۰ اکران جشنواره فیلم کودک و نوجوان از حضور بیش از 1500 نفر در پنج روز برگزاری جشنواره در قم خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸ 28 August 2019

به گزارش تابناک قم، کاظم رضوانی در حاشیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، با اشاره به برگزاری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در استان قم، اظهار کرد: این جشنواره تجربه خوب و جدیدی در حوزه اکران فیلم های سینمایی ویژه کودک و نوجوان بود به طوری که محل برگزاری یا کاخ جشنواره در راستای توسعه عدالت فرهنگی در منطقه پردیسان قم انتخاب شد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با توجه به هم افزایی عرضه محصولات فرهنگی هنری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در همین راستا، ستاد جشنواره با مشارکت کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی ناجا و با ریاست و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و هماهنگی های لازم برای برگزاری این جشنواره صورت گرفت.

به گفته دبیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در قم، شهر پردیسان و مجتمع بین المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان کاخ جشنواره انتخاب شد که این موضوع با استقبال خوب مردم پردیسان هم همراه بود به طوری که در مدت برگزاری جشنواره شاهد استقبال ۸۰ درصدی از اکران فیلم ها بودیم.

وی با اشاره به اکران ۱۰ فیلم در ۵ روز جشنواره خاطرنشان کرد: در مجموع، ۲ هزار نفر جامعه آماری مخاطبان بود و برای هر روز از جشنواره امکان حضور ۴۰۰ نفر پیش بینی شده بود که در نهایت، بیش از 1500 نفر از کودکان و نوجوانان و علاقه مندان به سینما در جشنواره حضور یافتند.

رضوانی همچنین از حضور کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد در جشنواره فیلم‎های کودک و نوجوان قم خبر داد و تاکید کرد: اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در جشنواره با حضور فرزندان و خانواده شهدای مدافع حرم صورت گرفت و از اعضای کانون فرهنگی مساجد و امور جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این جشنواره حضور پیدا کردند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان در امر داوری جشنواره، افزود: مهمانان ویژه ما کودکان و نوجوانان بودند که توفیق خدمتگزاری آنها را داشتیم. در قالب طرح پروانه‌های فیروزه‌ای، تیم داوری متشکل از ۱۵ کودک و نوجوان 9 تا 15 ساله تشکیل شد و پیش از شروع جشنواره، کارگاه آموزشی برای داوران کودک و نوجوان زیر نظر سید امیر طباطبایی از فیلمسازان و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری برگزار شد.

دبیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در قم با انتقاد از عدم همکاری برخی از نهادهای مرتبط، خاطرنشان کرد: در انجام مانورهای فرهنگی و هنری، تمام دستگاه‌های فرهنگی باید دست به دست هم بدهند و در مناطق کمتر برخوردار یک جریان فرهنگی شکل بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار