استاد حوزه علمیه قم با اذعان به اینکه قبول رسالت پیامبر اسلام متوقف بر ابلاغ واقعه غدیر خم شده است، از عنوان شدیدترین هشدارهای قرآنی در رابطه با مساله غدیر خبر داد و گفت: واقعه غدیر نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله‌های مذهبی و فرقه ای است.
کد خبر: ۷۷۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 16 August 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد میرزامحمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم در مصلی قدس، ابلاغ پیام واقعه غدیر را بزرگ‌ترین امری دانست که پیامبر اسلام آن را بر دوش امت اسلامی نهاده است اظهار کرد: این رسالت بر دوش تمام امت اسلام گذاشته شد تا آن را به گوش تمام بشریت برسانند.

وی با تاکید بر اینکه از غدیر فراموش شود تمام اسلام از بین می‌رود گفت: یکی از دلایل اصلی وقوع حادثه عاشورا به دلیل فراموشی و غفلتی بود که از حادثه غدیر ایجاد شد.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مساله غدیر پایان رسالت پیامبر در معرفی جایگاه خلاقت و رهبری در دین بود خاطرنشان کرد: جانشینی از ابتدای دوران رسالت انبیای الهی مساله ضروری بوده و صرفاً اختصاص به واقعه غدیر خم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر خم یک جریان صرف تاریخی و حادثه‌ای تاریخی نیست بلکه مایه حیات اسلام ناب است گفت: اگر واقعه غدیر خم نبود تمام تلاش‌های 23 ساله پیامبر به نتیجه نمی‌رسید.

میرزامحمدی با اذعان به اینکه قبول رسالت پیامبر اسلام متوقف بر ابلاغ واقعه غدیر خم شده است، از عنوان شدیدترین هشدارهای قرآنی در رابطه با مساله غدیر خبر داد و افزود: واقعه غدیر نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله‌های مذهبی و فرقه ای است.

وی غدیر خم را مهم‌ترین واقعه حیات نبوت و رسالت پیامبر اسلام عنوان کرد و افزود: ابلاغ این مساله بسیاری از تلاش‌ها و روزنه‌های نفوذ منافقان و شیاطین نسبت به نابودی و تحریف اسلام را از بین رفت.

میرزامحمدی با بیان اینکه طبق روایات موثق اسلامی با ابلاغ واقعه غدیر خم، شیاطین و دشمنان به شدت ناامید و مأیوس شدند اضافه کرد: این واقعه نشان داد که اسلام معیار خداوند و رسول اسلام، اسلامی امام محور و ولایت پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه تا روز قیامت امت اسلام وظیفه دارد پیام غدیر را به امت اسلام و عموم مردم دنیا برساند افزود: خداوند با دستور بر رخداد واقعه غدیر و ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) امکان هرگونه عذر تراشی و بهانه جویی را از امت اسلام بعد از حیات رسول گرامی اسلام را از بین برده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار