نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه موضوع غدیر و ولایت نیز نه تنها منافی وحدت و انسجام جامعه نیست بلکه محافظ وحدت جامعه است گفت: با این حال برخی از دشمنان خارجی و ناآگاهان داخلی ولایت و غدیر را عامل تفرقه می‌دانند.
کد خبر: ۷۷۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ 14 August 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم و سردار سلیمانی رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه به برکت ولایت اهل‌بیت(ع) از تفرقه و اختلاف پرهیز می‌شود، اظهار کرد: حقیقت دین ولایت اهل‌بیت(ع) است به این معنا که اگر مردم خداوند متعال را می‌شناسند به برکت ولایت اهل‌بیت(ع) است و زمانی که خداوند متعال می‌خواهد خود را معرفی کند از ظرفیت ولی خود استفاده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم اضافه کرد: اگر فردی به ولایت به درستی معتقد باشد خداوند متعال را نیز به درستی خواهد شناخت و مصداق آن حدیث سلسله‌الذهب است که نکات بسیاری در آن نهفته است.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: پیامبر در روز غدیر پیوستی به لا اله‌ الا الله اضافه کردند و فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» پس دین و نعمت خدا با ولایت امیرالمومنین(ع) کامل شد.

تولیت آستان بانوی کرامت با تاکید بر اینکه در هر زمانی باید پیوست کلمه لا به مردم گوشزد شود، گفت: ما باید بدانیم که ولایت همراه با کلمه «الله» است؛ هر گاه کلمه لااله‌الا الله با ولایت مطرح شدند این دین و نعمت کامل است و خداوند متعال راضی است که این دین شما باشد.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: موضوع غدیر و ولایت نیز نه تنها منافی وحدت و انسجام جامعه نیست بلکه محافظ وحدت جامعه است اما با این حال برخی از دشمنان خارجی و ناآگاهان داخلی ولایت و غدیر را عامل تفرقه می‌دانند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه غدیر و ولایت باید به صورت هنرمندانه برای مردم معرفی شوند، تصریح کرد: در فعالیت‌های مختلف خود باید به سبک و سیره ائمه اطهار(ع) توجه داشته باشیم چراکه همیشه دست‌هایی از درون و بیرون با اهداف مشخص به دنبال این هستند که کلمه لااله‌الا الله را از بشروطه‌ها جدا کنند تا مردمی که از اهل‌بیت(ع) جدا شدند را طعمه خود قرار دهند و و در مرحله نخست در حوزه‌های اندیشه، فکر و باور میان کلمه لااله‌الا الله و بشروطه‌ها تفرقه و اختلاف پدید می‌آورند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: ولایت امیرالمؤمنین(ع) نماد ولایت پیامبر اسلام(ص) و تجسم جدیدی از ولایت الله است که تا ولایت امام زمان(عج) و ولایت فقیه ادامه دارد به همین علت داستان بازسازی غدیر امیرالمؤمنین(ع) باید سلسله ولایت را تایید و تاکید کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم تاکید کرد: در حوزه تجسم غدیر باید موضوع ولایت فقیه را به شکل دقیق مورد اشاره قرار دهیم تا مخاطبان را به فکر فرو ببریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار