تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید بر رعایت موازین شرعی و حفظ امانت متعهد باشند،گفت: خبرنگاران باید همواره امانت‌دار و خدوم، معارف الهی و ارزش‌های جمهوری اسلامی را هم بشناسید و هم به جامعه بشناسانند.
کد خبر: ۷۷۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 08 August 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی ویژه روز خبرنگار که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار داشت: در تقویم انقلاب اسلامی ویژگی‌ها و برجستگی‌هایی وجود دارد که با بقیه تقویم روزها متفاوت است، ازجمله این روزها هفدهم مرداد بوده که به‌عنوان روز خبرنگار نامیده شده است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خبرنگاری را رسالتی بزرگ و سنگین دانست و تصریح کرد: کسی که با ملاک‌ها و معیارهای شرعی و دینی اخبار را نشر می‌دهد هم از ناحیه مردم و هم از ناحیه خداوند متعال مورد عنایت قرار می‌‌گیرد.

وی ابراز کرد: اهل‌بیت(ع) بهترین افرادی بودند که معارف الهی را در اختیار مردم می‌گذاشتند اما مورد خشم حکومت آن زمان قرار می‌گرفتند، برای نمونه جایگاه رفیع امام باقر(ع) را حکومت آن دوران، به دلیل نشر معارف الهی نمی‌تواند تحمل کند و ایشان را به شهادت می‌رسانند.

سعیدی با بیان جایگاه رفیع خبرنگاران گفت: در همه عرصه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی که خبری وجود دارد خبرنگاری نیز وجود دارد بنابراین تا وقتی‌که خبرنگاران بر عهد و پیمان خود با خداوند متعال که ناظر بر رفتار و گفتار ما است باقی هستند مورداحترام و اکرام متدینین هستند.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: گرچه یک روز به نام خبرنگار مرسوم و معروف است اما خبرنگاران نیز همچون خبر که تازگی یکی از ویژگی‌های آن است‌ همیشه شاداب و به‌روز برای وجود حضرت ولی‌عصر(عج) و نظام جمهوری اسلامی تلاش ‌کنند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان گفت: ایشان در این دیدار می‌فرمایند ناامیدی نباید در عرصه شما باشد، خبرنگاران نیز نخبگانی هستند که باید با ایمان و تعهد به انجام وظایف خود بپردازند.

سعیدی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید بر موازین شرعی و حفظ امانت متعهد باشند، خاطرنشان کرد: برای همه عزیزان علو درجات را آرزو می‌کنیم و سلامت و عافیت و توفیق بیشتر را برای فعالان عرصه خبر آرزومندیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان گف: امیدواریم خبرنگاران در عرصه خبر مجاهدت خبری و مجاهدت جبهه‌ای و رزمی داشته باشند و همواره امانت‌دار و خدوم، معارف الهی و ارزش‌های جمهوری اسلامی را هم بشناسید و هم به جامعه بشناسانید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار