مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: امید بخشی به جامعه به منظور افزایش نشاط ملی به عنوان اولویت رسانه ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۶۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ 08 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی، در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در قم، با بیان اینکه روز خبرنگار، بهانه ای برای خدا قوت و خسته نباشی به خبرنگاران است، افزود: امیدواریم سالجاری، سالی خوب برای مجموعه اهالی رسانه باشد و بستر ارتقای فعالیت های رسانه ای استان بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، تاکید کرد: تلاش در جهت افزایش همگرایی مجموعه مدیریتی استان با اصحاب رسانه از جمله موضوعاتی است که باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها و مطبوعات استان در سطح ملی اظهار داشت: نگاه حرفه‌ای به مطبوعات و رسانه‌های استان این امکان را فراهم می‌کند تا با انتشار گزارش‌های تحلیلی جایگاه ویژه‌ای در کشور به دست آورند.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

در این آیین برخی از اصحاب رسانه استان قم نیز به موضوعات مختلفی از جمله توجه جدی به آموزش های رفه ای خبرنگاران ،‌ عدم امنیت شغلی و بیمه و مشکلات معیشتی خبرنگاران و لزوم حمایت مسئولان از این قشر را مورد تاکید قرار دادند.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار